Piata autohtona de profil a atins in acest an o valoare de circa 12 milioane de euro.

Extinderea activitatii pe pietele externe, premii castigate la concursuri internationale de profil si cifre de afaceri de milioane de euro. Acestea ar fi, pe scurt, reperele actuale ale industriei autohtone de marketing direct. Gestionare de baze de date, comunicare multi-canal cu consumatorii si marketing direct, la nivel de strategie si implementare. Sunt serviciile pe care companiile Hit Mail si Mailers le ofera acum si firmelor din Bulgaria. Filiala deschisa de Hit Mail la Sofia a devenit operationala din aceasta toamna si reprezinta prima etapa a unui plan de dezvoltare gandit la nivel regional.

"Suntem interesati si de alte piete vecine, precum Serbia, Ucraina si Moldova, unde vom putea utiliza retetele de succes din Romania si Bulgaria", spune Marian seitan, presedintele companiei Hit Mail. "De asemenea, avem in vedere deschiderea, in urmatorii ani, a unor birouri de reprezentare in Franta, Germania si Italia, care sa preia comenzi de outsourcing realizate in Romania", adauga el. In ceea ce priveste piata interna, in 2006, Hit Mail vizeaza consolidarea pozitiei castigate.

Cifra de afaceri inregistrata de companie in acest an este estimata la 2,6-2,8 milioane de euro, ceea ce inseamna o cota de piata de 20-25%. "Este inca prea devreme ca sa ne pronuntam cu privire la profitul companiei noastre, dar va fi in mod sigur mai mare decat cel de anul trecut. Pentru 2006, estimam o cifra de afaceri de 4-4,5 milioane de euro", precizeaza presedintele Hit Mail.

Tot in acest an, la Sofia, a fost inaugurata si filiala Mailers. "Anul viitor va insemna atat pozitionarea companiei in topul primilor trei furnizori de marketing direct din Bulgaria, cat si consolidarea pozitiei de pe piata interna", spune Mihai Petroff, managing director Mailers. Cifra noastra de afaceri in 2005 este estimata la 3,5 milioane de euro, cu o cota de piata de circa 25%", completeaza el. Din pacate, informatiile legate de piata de marketing direct din Romania sunt destul de greu de evaluat, multe proiecte din acest domeniu neavand o vizibilitate mare.

Potrivit presedintelui Hit Mail, piata autohtona de profil a avut, in 2005, o valoare cuprinsa intre 11 si 12 milioane de euro, in crestere cu circa 40% comparativ cu anul trecut. O valoare similara a acestui segment de piata indica si analizele reprezentantilor companiei Mailers Romania. "Daca in urma cu un an piata de marketing direct din Romania a avut o valoare totala cuprinsa intre sase si opt milioane de euro, pentru 2005 estimam o crestere de 50%. Este posibil ca acest trend sa fie mentinut si in 2006", precizeaza Mihai Petroff.
Piata creste de la an la an

Prognoza reprezentantilor companiei Alo Curier este ceva mai putin optimista. "Pentru 2005, estimam o crestere de 20%, prognoza noastra pentru anul viitor indicand o valoare totala a pietei de sapte-opt milioane de euro", spune Octavian Badescu, general manager Alo Curier si senior partner al More Results Marketing. Firma de sine statatoare, More Results Marketing este divizia de marketing direct a companiei Alo Curier.

In acest moment, pe piata autohtona de marketing direct activeaza circa 30 de companii. "Mai este loc si pentru alte firme, insa, ca in toate domeniile, cei care vor incerca sa intre pe piata ar trebui sa se specializeze in anumite actiuni de marketing direct", este de parere Andrei Georgescu, directorul White Image, firma ce ofera solutii de loializare si servicii de e-mail marketing.

In opinia celor mai importanti jucatori din domeniu, principalii factori care le-au influentat in acest an activitatea au fost "cresterea exagerata si nejustificata a taxelor postale de catre Posta Romana (cu mai mult de 100%), scaderea taxelor de comunicare si dezvoltarea rapida a retailului, in special a celui bancar".

Este mai mult decat evident ca piata romaneasca de marketing direct devine din ce in ce mai sofisticata si mai aliniata la tendintele europene. O dovada clara in acest sens este recentul premiu ("Silver Dove") castigat de agentia romaneasca Create Direct la concursul de marketing direct "Golden Dove", desfasurat la Budapesta. Distinctia a fost obtinuta la sectiunea business-to-business, pentru o campanie de marketing direct realizata pentru compania Novensys.

"Piata romaneasca de marketing direct devine din ce in ce mai sofisticata si mai aliniata la tendintele europene."
Marian Seitan,
presedinte Hit Mail

"Strategia de dezvoltare a companiei pentru anul viitor pune accent pe extinderea in tara si cresterea cotei de piata."
Octavian Badescu,
General Manager Alo Curier


Despre autor:

Capital

Sursa: Capital


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.