Computerul a inceput sa ia locul televizorului pe post de centru pentru divertisment in living. Insa doar pentru scurt timp.

Marile companii din domeniul tehnologiei s-au pus de acord sa readuca televizorul pe locul de top pe care il merita, in living-ul utilizatorilor. Tendinta pe piata s-a resimtit tot mai mult in ultimult timp, intrucat multe dintre aceste companii din industria IT au lansat sau pregatesc servicii in domeniul televiziunii, scrie CNet News."Foarte multe companii constata ca posibilitatile de extindere si dezvoltare pe care le au pe pietele traditionale unde activeaza incep sa se diminueze", a explicat Joe Laszlo, analist al companiei de cercetare Jupiter Research.

"Tocmai din acest motiv, divertismentul digital din living, unul dintre putinele domenii care vor inregistra cresteri pe viitor, le atrage atentia si investitiile", a explicat el.Televizorul a fost si va fi mereu o piesa de rezistenta in living, iar faptul ca strategiile companiilor se modeleaza in functie de evolutia prezentei acestui echipament si serviciilor destinate acestuia exte explicabila avand in vedere ca, in SUA, gradul de penetrare al televiziunii este de 99%.

Mai mult, numarul mediu de ore petrecute de utilizatori in fata televizorului este intre trei si sapte ore zilnic, scrie CNet News. Spre deosebire, computerul conectat la Internet nu a reusit sa patrunda decat in 55% dintre casele americane in 2003.Astfel, televiziunea, fie ea digitala sau prin Internet, reprezinta urmatorul pas pentru companii cum ar fi Cisco, cel mai important producator de echipamente de retea din lume, Microsoft, cel mai mare producator de software din lume sau producatorul de echipamente electronice Apple.

Cisco si Microsoft au inceput deja sa isi aduca contributia la munca companiilor de telefonie si operatorilor de cablu de a crea retele de transmisie mai bune, astfel incat serviciile de televiziune sa fie mai bune, scrie CNet News. Recent, Cisco a preluat cu 7 mld. $ (5,95 mld. euro) un important producator de convertoare pentru televiziunea prin cablu, Scientific-Atlanta, care sa-i permita sa intre pe piata serviciilor de divertisment digital din living.

Nici Microsoft nu a ascuns faptul ca are in plan sa patrunda pe acest domeniu cu servicii proprii. Compania lui Bill Gates a achizitionat in 1997 compania WebTV si a facut relativ recent doua investitii importante in Comcast si AT&T.

Cat despre Apple, ultimele zvonuri indica faptul ca producatorul popularelor playere de muzica digitala iPod pregateste un nou echipament de divertisment digital pentru living, care sa preia continutul video de pe PC si sa-l difuzeze pe televizor, scrie CNet News.


Despre autor:

Ziarul Financiar

Sursa: Ziarul Financiar


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.