Comisarul european pentru Justitie Viviane Reding a cerut statelor UE sa verifice daca firmele care vand produse Apple informeaza clientii ca au dreptul la o perioada de garantie de minimum doi ani.

Reding a transmis autoritatilor competente din statele membre o scrisoare in care le cere sa verifice daca exista retaileri care nu-si informeaza clientii ca au dreptul la o perioada de garantie de minimul doi ani pentru produse precum iPhone si iPad, potrivit Bloomberg.

"Apple arata in reclame ca produsele vin cu o garantie de un an din partea producatorului, insa nu indica clar faptul ca clientii au dreptul, in mod automat si fara costuri suplimentare, la o perioada de garantie de minimum doi ani, in conformitate cu legislatia UE. Sunt practici inacceptabile de marketing", a afirmat Reding in scrisoare.

Autoritatea italiana pentru concurenta a sanctionat Apple in luna decembrie cu o amenda de 900.000 euro deoarece compania a dezinformat publicul prin spoturi publicitare care promovau o perioada de garantie de un an din partea producatorului, cu posibilitate de prelungire prin achizitionarea unui serviciu separat, scrie MEDIAFAX.

Retail jobs

Contactat de Bloomberg, purtatorul de cuvant al Apple Alan Hely a refuzat sa comenteze informatiile, facand referire la pagina privind garantia de pe site-ul companiei.

Potrivit informatiilor furnizate de Apple, legislatia UE de protectia consumatorilor acopera remedierea defectiunilor produsului la momentul livrarii, in timp ce garantia de un an oferita de Apple sau garantia extinsa ce poate fi cumparata separat se refera la probleme care apar dupa ce un produs intra in posesia clientului.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.