Managerii agentiilor de PR va invata ce si cum sa vorbiti cu jurnalistii pentru a va putea construi o buna reputatie si creste businessul cu ajutorul mass-media.

Diferente intre "articolele gratuite" si media platita (advertoriale)

Exista trei tipuri de media. Cum le folosim?

Ce este free media, echivalata cu PR-ul? Sau...cand aparem in presa pe gratis?

O folosim atunci cand avem informatii cu valoare de stire. Si nu stire pentru companie, ci stire pentru jurnalist. Jurnalistii scriu in general despre companii mari si despre lucruri interesante pentru publicul lor: investitii, schimbari de management, trenduri ale industriei. Odata cu criza financiara, numarul de pagini al ziarelor s-a redus si spatiul alocat stirilor despre companii este mult limitat. Comunicatele de presa daca nu reprezinta o stire suficient de puternica vor fi aruncate la cos, potrivit Wall-Street.ro.

Avantajele free media sunt credibilitatea si costurile reduse.
Dezavantajele sunt lipsa controlului asupra informatiei si imposibilitatea de a garanta aparitia ei.

Ce inseamna media platita (machete de presa, advertoriale)? Cand platim pentru ca mesajele noastre sa fie preluate?

O folosim atunci cand vrem sa transmitem o stire si vrem sa ne asiguram ca va fi preluata ca atare. O folosim pentru a transmite informatii pentru investitori, stiri pozitive, noutati, lucruri importante pentru companie, dar care nu sunt suficient de atractive pentru un jurnalist.

Avantajele sunt evident legate de siguranta aparitiei si a modul de prezentare a informatiei.
Dezavantajele, dincolo de aspectul financiar, sunt legate de credibilitate. Un articol semnat de un jurnalist va avea mai mult impact decat un articol cu semnul P in dreapta sus.

Trebuie iesit din clisee si limbaj de lemn corporatist

Dar indiferent de metoda aleasa, mesajul este cel mai important. Selectia mesajelor cheie si traducerea lor intr-un mod accesibil si atractiv pentru public este cea mai importanta etapa. Trebuie iesit din clisee si limbaj de lemn corporatist.

Citeste si:
INTERVIU. Alexandru Seremet, PR-ul BMW Romania
INTERVIU. Alexandru Seremet,...

Citeste articolul integral pe Wall-Street.ro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.