Primii 100 de advertiseri ai lumii au cheltuit aproape 100 de miliarde de dolari pe reclama anul trecut. Asa reiese din topul anual intocmit de prestigioasa publicatie americana Advertising Age. Cine sunt cei mai darnici advertiseri?

An de an, industria de publicitate din intreaga lume asteapta cu sufletul la gura raportul Advertising Age’s Global Marketing - topul celor mai mari spenderi de publicitate din lume, pe care respectata revista de publicitate americana il realizeaza anual. Saptamana trecuta, Advertising Age a facut public topul pe 2004 si a lansat o previziune pentru 2005: cei mai mari 100 spenderi din lume vor sari de pragul de 100 de miliarde de dolari in 2005. Cine a cheltuit cei mai multi bani in media? Ce modificari au survenit in clasamentul pe 2004? Cu acceptul Advertising Age, BUSINESS Magazin publica topul primilor 10 advertiseri din lume.

Lider absolut este Procter & Gamble - cu 7,9 miliarde de dolari investiti in publicitate, o crestere de buget de 17,6% fata de 2003. Cu acest buget, P&G isi mentine prima pozitie din clasamentul pe 2003. Locul al doilea ii revine lui General Motors (GM) - aflat la mare distanta de P&G - cu un buget aproape la jumatate fata de cel al gigantului de bunuri de larg consum (Fast Moving Consumer Goods - FMCG). Urcarea lui GM pe locul al doilea in clasamentul pe 2004 (de pe pozitia a treia in 2003) se datoreaza cresterii consistente, de 19%, a bugetului fata de anul precedent. La distanta mica de GM, pe locul al treilea, vine tot un gigant FMCG, Unilever, cu 3,462 miliarde de dolari cheltuiti. Pentru Unilever, care a avut o crestere de buget de doar doua procente fata de 2003, topul din 2004 ii aduce o cadere cu o pozitie in clasament (loc care ii revine acum lui General Motors).

Continuand alternanta FMCG - auto - FMCG, pe pozitia a patra se situeaza un jucator din industria auto. Este vorba de Ford Motor, cu cheltuieli de circa 2,8 miliarde de dolari in media anul trecut. Foarte aproape de Ford se afla L’Oreal (pozitia a cincea) - care, daca va adauga cateva procente cresterii de buget din 2004 (15,8%), are sanse sa devanseze producatorul auto in topul urmator.

Deocamdata, companiei franceze ii sufla in ceafa tot un producator auto - japonezii de la Toyota (doar 38 de milioane de dolari diferenta intre L’Oreal si Toyota). In sfarsit, pozitia a saptea a topului rupe alternanta dintre companiile de bunuri de larg consum si cele auto: Time Warner, gigantul mondial de media si divertisment. Acesta a cheltuit circa 2,5 miliarde de dolari pe reclama. Desi a avut o crestere de buget de peste 8% fata de 2003, Time Warner a pierdut o pozitie fata de anul anterior (cand ocupa pozitia a sasea printre cei mai mari advertiseri ai lumii).


Despre autor:

Business Magazin

Sursa: Business Magazin


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.