Traseul nostru prin viata este insotit, de la nastere pana la ultimul drum, de aranjamentele florale, devenite din ce in ce mai sofisticate si mai costisitoare.

Florariile reprezinta un punct de atractie doar daca ofera, pe langa flori proaspete si
aranjamente deosebite, si servicii suplimentare. Investitia intr-o astfel de afacere este mica, iar profitul mare face ca valoarea ei sa fie recuperata rapid.
Desi eternele tarabe cu flori se gasesc la fiecare colt de strada, in zilele de sarbatoare numarul acestora pare mic, mai ales daca optezi pentru aranjamente de calitate, chiar daca preturile sunt aliniate celor din Occident. Iar pentru ca serviciile sunt deficitare in Romania, cei care doresc sa ofere flori care sa depaseasca granita banalului buchet de cinci garoafe au de cautat destul de mult. In special daca vor ca florile sa ajunga la destinatar prin curier.

Meseria se fura

Locurile cu vad in vanzarea de flori, mai ales in Bucuresti, sunt detinute de florari cu traditie, care au invatat "meseria" din generatie in generatie. Mai mult, pastrarea acestor locuri a devenit o afacere de familie. Dar serviciile oferite nu mai tin de mult pasul cu standardele la care se ridica pretentiile clientilor, mai ales ale celor care doresc "ceva special". Doar florarii din Piata Amzei mai ofera aranjamente deosebite, dar si preturile sunt pe masura. Singurul avantaj ar fi acela al unei negocieri, care poate "indulci" sumele cerute.

Servicii noi

Floraria Amazon a fost infiintata de numai trei ani, dar patronul ei, Nicu Marin, este in bransa de peste 20 de ani. La prima vedere, pare un magazin de flori obisnuit, dar de fapt serviciile suplimentare oferite sunt foarte importante. Experienta l-a ajutat mult in dezvoltarea afacerii: "Cunosteam locurile de unde puteam sa cumpar flori de calitate, la preturi mai mici, iar cei de la care cumparam ma cunosteau si stiau ca sunt exigent. Stiu cum sa abordez clientul, ii ofer eu variante de aranjamente florale, iar seriozitatea a fost cea care m-a impus", spune Nicu Marin.

A beneficiat de avantajul ca a lucrat cu mari companii care aveau nevoie de aranjamente florale pentru diverse ocazii. Dar, chiar daca la inceput companiile erau cele care comandau flori, in curand si cei care lucrau la aceste firme au inceput sa apeleze la serviciile lui. E greu sa spuna cat a investit in afacere, insa, daca ar incepe acum de la zero, ar avea nevoie de 20.000 de euro. "Foarta importanta e calitatea florilor pe care le oferi. Un buchet de flori nu trebuie sa se ofileasca in cateva ore, de aceea trebuie sa ai furnizori de prima mana", spune Nicu Marin, care livreaza la domiciliu sau la birou florile comandate.

Banii trebuie investiti in spatiu, flori, accesorii, dar mai ales in oameni. "Din pacate, aceasta activitate a ramas la nivelul unei meserii care se fura. Nu exista scoli care sa-i invete pe tineri cum sa aranjeze florile, de aceea oamenii sunt cei mai importanti", explica patronul florariei Amazon. Si, pentru ca stie ca timpul e pus la mare pret, vrea sa extinda activitatea de curierat la nivelul intregii tari, cu o cifra de afaceri ce depaseste acum 60.000 de euro pe an.

Livrari la domiciliu

Nu e vorba de o poza transmisa prin e-mail, ci de buchete de flori adevarate, care ajung in cateva ore la destinatar, indiferent unde s-ar afla acesta. Exista mai multe site-uri care ofera posibilitatea de a trimite flori. Multe dintre ele au contracte cu florarii din intreaga tara si trimit flori in urma unei comenzi facute prin Internet. "floridelux" este un site al unei florarii virtuale care livreaza la comanda aranjamente florale, dar care nu foloseste serviciile altei florarii, ci are angajati oameni care se ocupa de producerea aranjamentelor. "Avem o experienta de aproape un an in livrarea de aranjamente florale la comanda. La inceput am lucrat cu florarii obisnuite, dar pretul crestea prea mult, asa ca am angajat oameni care sa se ocupe de acest serviciu", spune Diana Nitu, manager al site-ului www.floridelux.ro.

Pentru start up-ul afacerii a fost nevoie de aproximativ 10.000 de euro, iar investitia initiala s-a facut in logistica (masini, oameni, computere). Parteneriatul pe care firma il are cu Avantaj Net a facilitat dezvoltarea site-ului, costul lui ridicandu-se la 11.000 de euro. Sistemul permite updatarea ofertei de catre operatori, fara interventia programatorului. Firma si-a asigurat stabilitatea clientilor, acestia fiind multumiti de calitatea serviciilor oferite, iar cifra de afaceri estimata pentru 2005 se ridica la 25.000 de euro.

Piete de nisa

Chiar daca pare funebru, o florarie virtuala care ofera coroane si jerbe este o afacere de succes. Daca in cazul unui eveniment fericit suntem pregatiti, in momentele triste avem nevoie de ajutor, mai ales ca o asemenea veste cade ca un fulger. Un astfel de site a fost lansat de curand de Avantaj Net, detinator si al paginii de net "floridelux", si a avut prima comanda chiar a doua zi dupa lansare. Plata se face prin Internet, transfer bancar, iar comanda prin Internet sau telefonic este livrata in cinci ore pe teritoriul Bucurestiului si in 35 de ore oriunde in tara, in acest caz, cu o taxa suplimentara de 80 RON. Iar stresul suplimentar produs de alergatura prin piete pentru o jerba este evitat.

Si, pentru ca se apropie Sarbatorile, firma va lansa un site care a avut succes: brazi de Craciun. Afacerea a mers foarte bine si anul trecut, in cateva zile fiind vanduti peste 2.000 de pomi de Craciun. In acest an firma spera sa vanda peste 5.000 de brazi, acestia fiind deja comandati in Olanda. Se asigura transportul si, la cerere, decorarea brazilor si ridicarea lor dupa Sarbatori, precum si curatenia locului unde a stat acesta.

"Company care"

Multi dintre cei care vand plante de apartament ofera si alte servicii care doar la prima vedere par inutile. Majoritatea oamenilor cred ca unei plante nu-i trebuie decat pamant, apa si putin soare. Dar se pare ca e nevoie de mult mai mult, florariile oferind, contra cost, si servicii de intretinere a plantelor cumparate. Exista chiar un fel de "hotel" pentru plantele mari - care in sezonul cald stau pe terase sau in gradini. Un alt serviciu important pus la dispozitia clientilor este programul "company care". Avantaj Net si "floridelux" va ajuta sa nu uitati datele importante din viata angajatilor sau a partenerilor de afaceri. Inscrierea in baza de date este gratuita, iar firma avertizeaza clientii ca in trei zile un coleg isi va sarbatori ziua de nastere. Florile si cadoul vor sosi direct la sarbatorit.


Despre autor:

Saptamana Finaciara

Sursa: Saptamana Finaciara


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.