"In ceea ce priveste nivelul de informare asupra temelor europene, doar unul din cinci romani considera ca este foarte bine sau bine informat. In schimb, aproape trei din patru romani cred ca sunt slab sau foarte slab informati. Procentul este similar cu cel al restului europenilor", se arata in prezentarea studiului.
Studiul arata ca televiziunea este principala sursa de informare pe teme europene pentru romani, dar si pentru cetatenii din celelalte tari europene. Radioul si internetul au un impact similar atat in Romania, cat si in restul Europei. Diferenta semnificativa intre romani si restul europenilor apare in cazul presei scrise. Astfel, doar unul din opt romani gasesc in media scrisa un mijloc de informare cu privire la chestiuni legate de UE, in timp ce unul din trei europeni folosesc aceasta sursa de informare, scrie MEDIAFAX.
Opinia romanilor privind felul in care mass-media reflecta imaginea UE este, la randul sau, apropiata de cea a restului europenilor cand se refera la radio, presa scrisa si site-uri de internet. In ceea ce priveste televiziunea, 63% dintre romani si 55% din cetatenii restului statelor UE cred ca aceasta este obiectiva in prezentarea temelor europene.
Studiul Eurobarometru arata, pe de alta parte, ca romanii tind sa aiba incredere in felul in care au fost conturate si in fezabilitatea obiectivelor din cadrul Strategiei Europa 2020. Pentru mai multe dintre aceste obiective, media romanilor care le cred fezabile, asa cum au fost ele formulate, este cu cel putin 10% mai mare decat media similara din UE.
- Ce este important pentru romani?
Primele trei initiative din cadrul stategiei Europa 2020 considerate de romani a fi prioritare sunt aceleasi cu cele alese de restul europenilor, existand, in acelasi timp, o inversare a primelor doua initiative. Astfel, "modernizarea pietelor de munca in vederea cresterii nivelului ocuparii fortei de munca" este considerata de 83% dintre romani drept cea mai importanta initiativa din cadrul strategiei, in timp ce 79% dintre cetatenii UE 27 cred ca aceasta este a doua cea mai importanta initiativa. Potrivit Eurobarometru, 81% dintre cetatenii UE 27 si 78% dintre romani considera ca cea mai importanta initiativa a strategiei este cea de "a ii ajuta pe cei saraci si exclusi social si a le permite sa joace un rol activ in societate". Cea de-a treia initiativa, aleasa in aceeasi masura de catre romani si europeni (75%), este aceea de "sprijinire a unei economii care utilizeaza mai putine resurse naturale si emite mai putine gaze cu efect de sera".
Beneficiile fațetelor dentare: Cum pot acestea să îți...
Studiul mai arata ca, in privinta prioritatilor de dezvoltare, romanii sunt aproape de optiunile mediei europene, favorizand masurile sociale si de mediu, cel mai des mentionata (de catre 85% dintre romani si 83% dintre europeni) fiind cresterea numarului de angajati.
Pe de alta parte, comparativ cu media UE 27 si chiar fata de media la nivelul celor 12 noi state membre, romanii acorda o importanta foarte mare libertatilor de circulatie, respectiv dreptului de a locui, invata si munci in alte state membre UE, fapt explicabil prin amploarea fenomenului migratiei.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Startup-ul românesc care a construit cea mai performantă aplicație din Europa
Sursa: start-up.ro
-
Restructurări în retail: Benetton se pregătește să închidă 500 de magazine
Sursa: retail.ro
-
Bogdan Antonescu, climatolog: „riscurile extreme din viitor pentru București”
Sursa: green.start-up.ro
-
Campanie Salt Bank: banca dublează donațiile românilor
Sursa: futurebanking.ro
-
Beneficiile consumului de broccoli și rețete delicioase
Sursa: garbo.ro
-
Călin Georgescu cere continuarea procesului de votare în ciuda deciziei CCR
Sursa: kudika.ro
-
MApN, anunț important pentru români: Circulă dezinformări masive în mediul...
Sursa: wall-street.ro