Romanii prefera in proportie de 45% service-urile auto de marca, pentru 28% primeaza pretul oferit de unitatile independente, iar 27% isi repara singuri masina, conform unui studiu realizat de Auto.ro si compania de cercetare de piata Daedalus Millward Brown.

Romanii care apeleaza la un service de marca apreciaza amabilitatea personalului, respectarea termenului promis si calitatea lucrarii efectuate. In schimb, cei care merg la un service independent sunt mai multumiti de pretul lucrarii, arata autorii studiului intr-un comunicat.

  • Care sunt cele mai probleme auto?

Cele mai frecvente probleme auto intalnite in ultimul an au fost cele mecanice, in proportie de 30%, si cu uzura altor componente (25%). Totodata, 35% dintre respondenti sustin ca nu au avut probleme cu autoturismul personal in ultimele 12 luni.

  • Topul masinilor cel mai rar vazute in service

In topul preferintelor romanilor privind nivelul de satisfactie fata de service se afla marca Nissan, cu cel mai mare numar de respondenti foarte multumiti, respectiv 49,7%, urmata de Skoda - 48,6% si Chevrolet - 48,4%.

Conform analizei furnizate de AutoIndex privind evolutia preturilor inregistrate la inceputul acestui an pentru marcile aflate in topul satisfactiei fata de service, Chevrolet a inregistrat o scadere de 11,34%, Skoda de 8,63% si KIA de 5,62%. Marcile care au inregistrat cele mai mari cresteri de pret sunt Audi (9,81%) si BMW (5,43%).

Studiul "Analiza pietei serviciilor auto din Romania" a fost realizat in perioada mai-octombrie 2011, pe un esantion reprezentativ de 26.525 respondenti cu varsta de peste 18 ani.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.