Majoritatea utilizatorilor romani de Internet din mediul urban au luat in considerare pentru cumparare alte marci decat cele de care erau initial interesati, dupa ce au cautat informatii online si in acelasi timp au si cumparat produse cu alte branduri, potrivit unui studiu GfK.

Cel mai recent studiu multiclient GfK, "Internetul si decizia de cumparare", arata ca 84% dintre utilizatorii romani de Internet din mediul urban au luat in considerare pentru cumparare alte marci decat cele pe care le aveau initial in minte, dupa ce au cautat informatii online, se arata intr-un comunicat al companiei de cercetare de piata.

Mai mult decat atat, 57% au si cumparat alte marci decat cele la care se gandisera initial dupa ce au cautat informatii pe Internet. Tendinta este mai accentuata in cazul barbatilor (62%), a persoanelor intre 25 si 34 ani (63%), cu educatie superioara (65%) si a celor din Bucuresti (70%).

Internetul a fost prima sau a doua sursa de informare pentru produsele cumparate in fiecare dintre industriile analizate in studiul GfK: financiar, telecom si servicii Internet, electronice si electrocasnice, turism si timp liber, Do It Yourself, piese si servicii auto.

"Atat mixul de surse de informare online si offline cat si tipurile de informatii cautate de utilizatori pe Internet difera insa de la o industrie la alta, in functie de caracteristicile fiecarui produs sau serviciu: adresabilitate, tangibil sau intangibil, cu un pret mai ridicat sau mai scazut, care necesita un grad mai mare sau mai mic de planificare etc", se mentioneaza in comunicat.

Studiul a fost realizat prin chestionarea a 700 persoane si este reprezentativ pentru utilizatorul de Internet din mediul urban din Romania cu varsta intre 18 si 54 de ani.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.