Dragos Anastasiu a dezvoltat unul dintre cei mai mari tour-operatori din tara. In urma cu zece ani, Dragos Anastasiu renunta la o cariera de medic si decidea ca este momentul sa intre in afaceri. Terminase Facultatea de Medicina, insa intamplarea a facut sa intre intr-un business in domeniul transporturilor de persoane. Intre timp, cifra de afaceri a companiilor sale a ajuns la 24 de milioane de euro anual.

Totul a inceput cu un autocar, cinci angajati si cu banii obtinuti din plata in avans a biletelor de calatorie. In anul 1995, Anastasiu infiinta firma Touring Europabus, prima companie din grupul Eurolines. In prezent, are peste 500 de angajati, 55 de autocare si 16 firme care desfasoara activitati dintre cele mai diverse, de la transport de persoane si turism la inchirieri de autoturisme, servicii imobiliare si de taxi.

Cu peste 1.200.000 de km parcursi si peste 140.000 pasageri anual, compania la care Dragos Anastasiu detine 90% din actiuni se numara printre primii zece tour-operatori din Europa. Odata cu achizitionarea, la inceputul anului 2004, a companiei Nova Tourism, grupul Eurolines si-a consolidat pozitia si in Romania. In acest moment, noua companie Nova Touring Turism- Eurolines are contracte cu peste 20.000 de hoteluri din toate marile orase ale lumii.

Strategia de afaceri a lui Dragos Anastasiu a urmarit, pana anul acesta, dezvoltarea grupului prin diversificarea serviciilor oferite clientilor, crearea unui parc auto solid si abordarea unor noi sectoare de activitate. Drept urmare, in portofoliul de firme al grupului au intrat, de-a lungul anilor, Touring Rent Auto, Touring Imobiliare, Touring Ambient, Eurobus Leasing, Touring Cargo, Touring Ambient, Touring Taxi etc. "Putem oferi clientilor nostri un pachet complet de servicii, de la alegerea destinatiei, modalitatea de transport, finantare, pana la intermedierea achizitionarii unei locuinte", spune presedintele Anastasiu.

Anul 2005 a fost insa destul de dificil pentru domeniul transportului de persoane, din cauza modificarilor aduse de Ministerul de Interne la regimul pasapoartelor. In schimb, diviziile de turism si vanzare a biletelor de avion au avut o evolutie foarte buna, cu cresteri de pana la 300%. "Grupul va intra intr-o perioada de consolidare. De zece ani, suntem in plin proces de dezvoltare. Cred ca a sosit timpul sa ne oprim si sa consolidam pozitia pe care o avem in prezent", explica presedintele Eurolines. In viziunea acestuia, consolidare inseamna, in primul rand, investitii in instruirea si specializarea oamenilor, in tehnologie si in imagine.

Anastasiu isi explica succesul inregistrat de afacerile sale prin corectitudinea si capacitatea de a implementa in Romania metode noi, utilizate in Germania. "Atunci cand am decis sa aplicam metodele pe care le vazusem in Germania, acestea pareau imposibil de acceptat. Nu trebuie sa reinventam roata. Este mult mai usor sa analizam ce anume a avut succes in societatile dezvoltate, sa adaptam la realitatile romanesti si sa implementam chestiuni deja testate", incheie Dragos Anastasiu.

Eurolines In cifre

Grupul Eurolines este compus din 16 companii cu capital 100% privat, care desfasoara activitati din cele mai diverse, de la transport international de persoane si turism la leasing si taximetrie. Cea mai importanta companie din grup, Touring Europabus, a inregistrat in 2004 o cifra de afaceri de peste 21 de milioane de euro.

Eurolines detine o retea de 40 agentii in Bucuresti si in orasele mari din tara si sase agentii in Germania. Compania, in care lucreaza peste 500 de angajati, detine un parc auto propriu de 85 de autocare si 20 de microbuze. Pana in prezent, peste un milion de persoane au ales sa calatoreasca cu Eurolines, in cele peste 400 de destinatii din Europa.


Despre autor:

Capital

Sursa: Capital


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.