Utilizatorul care primeste un newsletter ce il intereseaza se uita la toate titlurile inserate in acesta. Nu conteaza daca e vorba de un articol sau de un mesaj publicitar. Cei care reusesc sa-si asocieze campania de publicitate cu un newsletter cu o reputatie buna in domeniul lor de activitate beneficiaza de cresteri exponentiale ale vanzarilor.

De regula, costul unei campanii de publicitate inserate intr-un newsletter se calculeaza, simplu, in functie de numarul de abonati. Preturile pornesc de la cativa centi pentru fiecare abonat si nu au limita maxima. In multe cazuri, banii merita investiti.

S-au inmultit si la noi portalurile specializate in newsletter-e cu spatii publicitare generoase. Evident, cele mai atractive sunt portalurile tematice, care ofera advertiserilor posibilitatea de a se adresa unei comunitati specializate.

Pe-afara-i vopsit gardul...

Cum puteti afla care oferta vi se potriveste cel mai bine? Raspunsul la aceasta intrebare nu este tocmai la indemana, pentru ca orice vanzator de spatii publicitare in newsletter-e are intiparite in minte si va va prezenta, automat, avantajele ofertei sale: rezistenta, pret scazut, rata buna de click a abonatilor, transferabilitate etc.

Avantajele reale sunt, in cazul tuturor newsletter-elor de calitate, urmatoarele:

- Campania publicitara realizata prin intermediul unui newsletter se mentine pentru o perioada lunga de timp. Majoritatea e-mail-urilor de acest fel transmit, in primul rand, informatie propriilor abonati. Utilizatorii decid in multe cazuri sa nu stearga newsletter-ul pentru ca vor sa aiba oricand acces la aceste informatii. Consecinta este ca se vor mentine in campul lor vizual si elementele publicitare incluse in acel newsletter. La fel de important este faptul ca majoritatea site-urilor care produc newsletter-e pastreaza mai multe numere anterioare ale publicatiei intr-o arhiva pe care utilizatorii o pot accesa online. Se poate intampla deci sa primiti comenzi sau vizite ca raspuns la campanii publicitare pe care le-ati desfasurat acum 3, 5 sau chiar 9 luni, intr-un newsletter de care probabil ati si uitat.

- Majoritatea newsletter-elor contin comentarii ale editorilor care permit si chiar indeamna abonatii sa transmita gratuit newsletter-ul prietenilor sau partenerilor de afaceri. Odata cu newsletter-ul, se transfera si mesajul publicitar.

- In general, raspunsul abonatilor la campaniile publicitare desfasurate prin intermediul newsletter-elor este unul mai bun procentual decat acela din campaniile desfasurate prin intermediul paginii unui site.

- Costul unei campanii organizate prin intermediul unui newsletter este mult mai scazut decat acela al campaniilor desfasurate prin mediile traditionale de marketing.

...Si-nauntru-i leopardul

Pe de alta parte, oferta care vi se prezinta poate ascunde un newsletter "fabricat" peste noapte. Iar asocierea cu astfel de incropeli va poate aduce mai multe necazuri decat bucurii. Ca sa nu va numarati printre ghinionisti, va dam cateva elemente de care trebuie sa tineti seama atunci cand doriti achizitionarea de spatiu publicitar intr-un newsletter.

1. Verificati calitatea si frecventa mesajelor publicitare pe care le contine acel newsletter. In masura in care constatati o rotire continua a unui mesaj, puteti deduce ca o campanie publicitara desfasurata prin intermediul acelui newsletter nu ofera rezultate care sa asigure permanenta contractului publicitar.

2. Comunicati direct cu editorii newsletter-ului. Intrebati-i care este numarul abonatilor, care este politica lor publicitara, ce tip de mesaje publicitare accepta etc.

3. Urmariti discutiile care se poarta in Forum-ul sau Chat-ul website-ului care produce newsletter-ul, pentru a vedea cum este perceput acesta de catre utilizatori.

4. Este foarte important ca newsletter-ul de care alegeti sa va asociati imaginea sa fie unul editat de un site care nu este perceput ca producator de spam. Un studiu al companiei de publicitate online DoubleClick a reliefat ca 78% din utilizatorii chestionati vor sa primeasca e-mail-uri de la website-urile in care au incredere. Acelasi studiu a aratat ca 67% din utilizatori sunt foarte interesati de companiile care au, in opinia lor, o foarte buna politica de obtinere a consimtamantului utilizatorului inainte de a-i trimite e-mail-uri publicitare.

5. Incheiati contracte pe o perioada cat mai redusa de timp, cu posibilitatea reinnoirii acestui contract. Astfel veti putea constata care este rata procentuala de dezvoltare a afacerii dumneavoastra prin publicitatea in newsletter-ul respectiv.

6. Nu angajati campanii publicitare prin intermediul newsletter-elor care contin 90% anunturi publicitare si doar 10% informatie. Cu siguranta ca ati vazut pana acum acest tip de newsletter si ca uneori ati fost sufocat de insistenta cu care editorii lor va trimit zilnic "informatia" (aceste newsletter-e se cheama, din cauza continutului lor slab in informatie, "ad-newsletter-e"). Dupa parcurgerea primelor mesaje publicitare, abonatul renunta sa le mai citeasca pe celelalte si se poate spune ca ati aruncat banii pe fereastra.

7. Cereti furnizorului acces la statisticile privind rata de click pe care a avut-o mesajul dumneavoastra publicitar.

8. In cazul ofertantilor seriosi, se poate pune chiar problema personalizarii mesajelor comerciale trimise, in functie de ocupatia abonatului, de momentul abonarii sau domiciliul acestuia.

9. Intrebati de autoresponder. In cazul campaniilor desfasurate prin intermediul unui newsletter, este adesea foarte greu sa administrati numarul mare de cereri ale utilizatorilor care solicita mai multe informatii despre serviciile si produsele promovate. O solutie a problemei ar putea fi utilizarea unui autoresponder (program care administreaza feed-back-ul primit de la utilizatori si se ocupa de primul contact cu acestia).

Mesajele text sunt preferate

La inserarea unor mesaje publicitare intr-un newsletter puteti opta pentru imagini (bannere publicitare) sau pentru mesaje text. Retineti ca pentru afisarea imaginilor va fi nevoie ca utilizatorul sa-si seteze propriul cont de e-mail (Outlook, ThunderBird, Yahoo.com, Hotmail.com, Gmail.com). Se poate opta pentru atasarea imaginilor de corpul e-mail-ului. In acest caz insa, dimensiunile newsletter-ului pot deveni considerabile, iar utilizatorul poate fi deranjat de timpul mare necesar pentru descarcarea newsletter-ului (mai ales in cazul conexiunilor lente la Internet).

Mesajele text sunt, la acest moment, alegerea celor mai multi advertiseri. Ele ofera o flexibilitate mai mare a mesajului publicitar in sine si o adaptare la orice design de newslettter.


Despre autor:

Saptamana Finaciara

Sursa: Saptamana Finaciara


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.