Intretinerea unui avion costa cateva sute de mii de euro, in functie de complexitatea lucrarii, de aceea sunt operatori aerieni straini care aleg Romania pentru astfel de servicii, unde tariful cel mai mare este de circa 30 de euro pe ora, fata de 60 de euro in Franta sau 100 de euro in Germania

O revizie la un avion dupa 4.000 de ore de zbor poate ajunge la 200.000 de euro, iar una mai complexa la 300.000 de euro, adica pretul unei masini sport de lux, un Ferrari spre exemplu, conform Wall-Street.ro.

Tariful pentru reparatii depinde de nivelul de profunzime al intretinerii, un control care se face la 4.000 de ore de zbor de tip heavy maintenance (de tip C) se ridica la 150.000 - 200.000 euro in functie si de ce defecte se gasesc la avion, ce componente trebuie inlocuite, ce interventii trebuie facute. Operatiunea dureaza 5-7 zile lucratoare. Mai complex daca este nevoie si de vopsiri si de controalele la 10 ani, inspectii structurale, cu demontare de motoare, nacele, inlocuire de tren de aterizare, toate acestea pot costa intre 200.000-300.000 de euro”, au spus inginerii directiei tehnice a Tarom, care asigura servicii de intretinere pentru intreaga flota, dar si pentru aeronavele altor operatori.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.