European Brand Institut a prezentat studiul eurobrand2011, care analizeaza peste 3000 de companii multimarca din 24 tari si 16 segmente, comparandu-le cu cele din America si Asia.

Cele mai valoroase companii multimarca din Europa:

1. LVMH (31,699 mld. euro)
2. Vodafone (28,505 mld. euro)
3. INBEV (25,481 mld. euro)
4. Nestlé (25,418 mld. euro)
5. Unilever (24,344 mld. euro)
6. Telefonica (23,384 mld. euro)
7. Daimler (19,552 mld. euro)
8. Deutsche Telekom (18,102 mld. euro)
9. BASF (17,884 mld. euro)
10. SAB Miller (17,764 mld. euro)

Gerhard Hrebicek, director al European Brand Institute prezinta pe scurt principalele concluzii:

  • Marcile puternice cresc mai repede decat media

Valoarea marcilor din Top10 Europa a crescut cu 11,6%. Nestlé cu +29,9%, urmat de BASF (+17,6%) si Daimler (+15,4%), a avut cea mai mare crestere a valorii marcii dintre companiile din Top10.

Cele patru industrii esentiale de marca din Europa sunt: bunuri de consum (+10,2%), servicii financiare (+14,6%), telecomunicatii (+5,4%) si vanzari cu amanuntul (+6,4%). Segmentul bunurilor de lux a avut cea mai puternica crestere, de 17,6%, in timp ce cresterea media pe segmente a fost de +8,9%.

  • Europa conduce pe segmentul bunurilor de consum, America e in frunte la IT & tehnologie

Europa e “continentul bunurilor de consum", America de Nord este puternica la capitolul IT si tehnologie (Apple este cea mai valoroasa marca – 69,658 mld. euro), Asia conduce la servicii financiare. Europa are de doua ori mai multe marci, dar valoarea celor din America de Nord a crescut de doua ori mai repede.

  • Tarile europene sunt primele in lume dupa contributia marcii la economie

Companiile multimarca din Finlanda, Elvetia, Luxemburg, Suedia, Danemarca si Austria au cea mai mare contributie la economie si sunt in primele in lume dupa raportul dintre valoarea marcii si PIB.

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.