Dupa ce au promovat la SIAB dobanzi cu 2% mai mici, firmele au revenit la vechile tarife

Multe dintre firmele de leasing care, vreme de aproape doua saptamani, au defilat la SIAB cu dobanzi si comisioane promotionale au revenit acum la vechile tarife. Astfel, dobanzile anuale practicate in acest moment sunt cu aproape 2% mai mari decat cele promovate la Salonul International Auto. Exista insa si cateva societati de leasing care au ales sa mentina, pana la finalul anului, ofertele "indulcite".

Dobanzile au trecut la regimul de iarna

La SIAB, majoritatea societatilor de leasing au practicat dobanzi cuprinse intre 6,5% si 7,8%. BCR Leasing, dupa ce a aruncat pe piata o oferta care presupunea plata unui avans de cel putin 10% si o dobanda de 6,5%, a revenit, incepand de saptamana trecuta la o rata a dobanzii de 8,5% si la obligativitatea achitarii unui avans de cel putin 15%. VB Leasing va mentine dobanda promotionala de 7,5% pana la finalul acestei luni, acelasi lucru fiind valabil si in cazul HVB Leasing, care a promovat o dobanda de 7,8%. "Doar clientii care in perioada targului au primit pliante cu aceasta dobanda promotionala pot beneficia de ea pana pe 31 decembrie 2005", ne-a spus Razvan Diaconescu, administratorul VB Leasing. Piraeus Leasing a trecut de la dobanda speciala de 8,9% la niveluri cuprinse intre 9% si 10%, rate ale dobanzii la care si-au "intors" fata si cei de la BT Leasing.

Dacia se ia mai piperat

Desi a pierdut un mare atu, respectiv aplicarea accizelor la valoarea reziduala, si nu la intreaga valoare - cum este acum-, leasingul si-a pastrat o serie de avantaje care le motiveaza pana si pe persoanele fizice (care nu pot deduce TVA) sa apeleze la acest instrument de finantare. Flexibilitatea este punctul sau forte. Astfel, dobanzile si dimensiunea avansului sunt adaptate in functie de bonitatea fiecarui client si, desigur, de tipul de masina cumparat. Nu putine sunt firmele care, in cazul autoturismelor autohtone, practica dobanzi mai ridicate. Patronii firmelor de leasing motiveaza ca autoturismele Dacia se devalorizeaza si mai mult si mai repede fata de masinile nemtesti, spre exemplu. La VB Leasing, pentru autoturismele Dacia, dobanda este de 8,9%, fata de 7,5%, cat se practica la masinile importate.

Costuri suplimentare

Comisioanele de management, cursul la care se calculeaza ratele lunare, taxele de inmatriculare, precum si asigurarile Casco si RCA sunt cheltuieli pe care orice client al unei firme de leasing trebuie sa le ia in calcul. Spre exemplu, la BCR Leasing, comisionul de management este de 2% si ajunge la 3% in conditiile in care contractul se incheie pe 5 ani. Totodata, redeventele se factureaza la cursul BNR + 0,5%. De asemenea, persoanele fizice care doresc sa incheie un contract pe 5 ani trebuie sa achite un avans minim de 30a. La VB Leasing, taxa de management este de 1,9%.

Pentru un avans minim de 35%, o perioada maxima de 3 ani si valoarea reziduala 0%, contractul se incheie pe loc, fara analiza.

Taxele de inmatriculare difera in functie de tipul si marca autovehiculului finantat. Astfel, la BCR Leasing, taxa este cuprinsa intre 100 si 300 euro fara TVA. La HVB Leasing, cheltuielile de import si de inmatriculare se ridica la aproximativ 150 euro, fara TVA. In general, costul lunar al asigurarii Casco pleaca de la 33 de euro.


Despre autor:

Evenimentul Zilei

Sursa: Evenimentul Zilei


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.