Guvernul a aprobat proiectul de lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, initiat de Ministerul Mediului si Padurilor, care prevede reducerea taxei cu pana la 25%, dar si plata acesteia pentru masinile inmatriculate inainte de 2007, pentru care nu a fost achitata o astfel de taxa, la schimbarea proprietarului.

Taxa de poluare va fi platita, o singura data, pentru autovehiculele noi sau second-hand inmatriculate pentru prima data in Romania, indiferent daca autovehiculul este produs in tara sau strainatate, cat si pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007 pentru care nu a fost platita o astfel de taxa.

Conform proiectului, daca taxa de poluare platita incepand cu 1 iulie 2008 este mai mare decat cea rezultata din aplicarea noii legi contribuabilii pot sa solicite restituirea diferentei de bani.

Pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitata la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor, in cazul instrainarii acestora, dupa ce intra in vigoare noua lege, potrivit Ministerului Mediului, transmite MEDIAFAX.

Taxa va fi calculata pe baza unor criterii precum tipul motorizarii, capacitatea cilindrica, emisiile de CO2 si deprecierea autoturismului.

Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a declarat ca restituirea catre proprietarii de masini a diferentei dintre suma platita de catre acestia si noul nivelul al taxei va necesita, in acest an, fonduri de 240 de milioane de lei. Banii vor fi restituiti prin directiile judetene de finante, din bugetul Fondului de Mediu.

In privinta veniturilor aduse la buget de noua taxa, Borbely a spus ca circa 110.000 de autovehicule inmatriculate inainte de 1 ianuarie 2007 si pentru care nu s-a achitat taxa de prima inmatriculare, in general masini cu norma de poluare Euro 3 si 4, si-au schimbat proprietarii, astfel ca venitul anual suplimentar la Fondul de Mediu s-ar ridica la circa 331 milioane lei.

"Acest proiect de lege solutioneaza si discriminarea indirecta mentionata in hotararile Curtii Europene de Justitie, in cele doua cauze care au avut ca obiect interpretarea art. 110 din Tratatul de Functionare al Uniunii Europene. In aceste hotarari, este precizat ca regimul de impozitare prevazut prin OUG 50/2008 nu instituie o discriminare directa, dar poate genera o discriminare indirecta din cauza efectelor sale, descurajand importurile de autovehicule", arata Ministerul Mediului, intr-un comunicat.

Citeste si:
Nicușor Dan vrea să introducă taxa de poluare. Cât vor achita șoferii
Nicușor Dan vrea să introducă...

Prima forma a proiectului de modificare a taxei prevedea o diminuare a acesteia de circa 30%, de la 1 iulie 2011.

Citeste si: Culmea taxei auto: Soferii ar putea plati accesul in centrul Capitalei
Romanii au cumparat mai putine masini in 2011


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.