Retailerii de azi au descoperit stiinta din spatele shoppingului, scrie Bankrate.com. Traseul cumparatorului in magazin, lumina, muzica si modul de aranjare al produselor sunt toate minutios calculate astfel incat bonurile de casa sa fie cat mai mari. Afla cum poti sa eviti sa cumperi produse de care nu ai nevoie.
  • Lista de cumparaturi iti salveaza buzunarul

Unele malluri chiar angajeaza cercetatori specializati precum Paco Underhill, autorul cartii “Why We Buy: The Science of Shopping” (“De ce cumparam: Stiinta Shoppingului”). “Nimic nu este intamplator in modul in care un magazin este construit si amenajat. Totul este calculat astfel incat sa-ti fie pe plac din toate privintele”, spune el.

  • Promotiile nu sunt intotdeauna o afacere buna
“2 la pret de 1” sau pachetele la promotie te tenteaza sa faci cumparaturi mai des, crescand astfel vanzarile magazinelor, precum si valoarea bonurilor de casa. Vanatoarea de promotii se poate dovedi o afacere nu tocmai buna daca nu esti familiarizat cu marfa obisnuita a acelui magazin, dar mai ales cu preturile practicate in perioadele normale.
  • Care este zona produselor scumpe din magazin

Studiile despre cumparaturile en detail au aratat ca majoritatea oamenilor cotesc la dreapta cand intra intr-un magazin. Magazinele tin cont de asta si de aceea isi plaseaza produsele pe care le promoveaza tocmai in dreapta intrarii. Vei constata ca, in acea zona, muzica este data mai tare, ca panourile sunt mai bine luminate astfel incat sa te atraga. Aici este totodata locul unde sunt amplasate si cele mai scumpe produse din magazin.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.