Care este explicatia succesului de audienta al "Gazetei Sporturilor"?

Cand cresti in opt valuri la rand numarul cititorilor, fapt fara precedent in istoria masurarii audientei din Romania, ai tendinta sa faci pe desteptul. De aceea incercam sa ne pastram masura. Pur si simplu, "Gazeta" de azi e rezultatul unei munci indarjite si fara ifose. Urmam preferintele publicului nostru.

Ce factori au determinat cresterea spectaculoasa de cititori: grafica, titlurile, prezentarea informatiei, selectia stirilor...?

Presa romana trece printr-o perioada interesanta. Timp de peste un deceniu dupa revolutie jurnalistii credeau ca ziarele se vand doar pentru ceea ce scrie in ele. De cativa ani, s-a pendulat in cealalta extrema: conteaza doar promovarea, marketingul, si nu continutul! Sunt specialisti in marketing din economii mai avansate decat a noastra care cred altceva. Importanta e perceptia publicului. Iar asta se castiga printr-un schimb neincetat de energii, polemica si idei cu publicul tau.

O pondere importanta in succesul "Gazetei" a avut-o sprijinul oferit de Antena 1. Noi am creat un potential de promovare care insa ar fi valorat infinit mai putin daca nu aveam un numar-record de GRP-uri pe Antena. Pe de alta parte, "Gazeta" si "Jurnalul" au creat o complementaritate a succesului. Ambele au devenit lideri pe categoriile lor. Si pe niste categorii hipercompetitive: ziare de sport si ziare de calitate. Cu tot respectul pentru competitie, dar nici un alt grup n-a mai reusit asta in ultimii doi ani.

De unde ati luat cititori? Adica numai de la "ProSport", sau si de la alte publicatii, care nu sunt neaparat dedicate?

Piata ziarelor de sport s-a marit. In august 2005 s-au vandut cu 40% mai multe ziare decat in august 2004. E adevarat ca, pe fondul preturilor scazute, Ringier a inceput aceasta lupta si noi am raspuns provocarii, pentru ca nu vrem sa pierdem din cota de piata. Dimpotriva, aceasta creste.

Citesc si femeile "Gazeta Sporturilor"?

Da, conform SNA, sunt 13% femei.

Intentionati vreo schimbare de format?

Cand "The Independent", "The Times" sau "The Guardian" isi reduc formatul - si asta se intampla peste tot in Europa si in lume -, trendul e clar. Se schimba lucrurile, inclusiv la nivelul conceptelor. Asta nu inseamna ca vom schimba formatul maine, ci doar ca urmarim si noi ceea ce se petrece in jur. In fond, inainte de a trai intr-o proximitate geografica, un ziar traieste in ziua de azi si in cea de maine. Iar viitorul ziarelor arata diferit de ceea ce intelegem noi azi.


Despre autor:

Saptamana Finaciara

Sursa: Saptamana Finaciara


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.