Reteaua americana de fast-food Subway va intra pe piata locala pana la finele acestui an, conform lui Ivan Todorov, CEO pentru Bulgaria si Romania al master francizorului Subway International. Primul restaurant de pe plan national va fi deschis, cel mai probabil, intr-un mall.

"Ne aflam in ultimul stadiu de pregatiri privind oferirea de licente de franciza in Romania. Primele contracte ar trebui sa fie semnate in prima parte a acestui an, iar locatia vizata pentru a deschide intaiul restaurant Subway este un mall din Bucuresti", a declarat pentru Wall-Street.ro Ivan Todorov.

Piata romaneasca a fost atent analizata de catre acesta in ultimii doi ani, iar in prezent se desfasoara procedurile de lansare a primei francize la nivel local. Concomitent cu identificarea oportunitatilor de lansare in Romania, Todorov sustine ca s-a monitorizat fiecare piata din regiunea estica a Europei.

Franciza Subway are unele dintre cele mai mici costuri de lansare din industria de profil, potrivit lui Ivan Todorov. Investitia totala este influentata de diversi factori, precum locatia, marimea restaurantului si cheltuielile necesare amenajarii spatiului. In Europa Centrala si de Est, costurile pot ajunge la 100.000 euro. "O suma exacta necesara investitiei intr-o franciza Subway va putea fi dezvaluita in momentul in care se va deschide primul restaurant", sustine reprezentantul companiei, adaugand ca acesta va fi inaugurat, cel mai probabil, intr-un mall.

"Inca nu ne-am decis asupra carui mall din Bucuresti, insa cu siguranta acesta trebuie sa fie pozitionat intr-o zona cu trafic crescut de vizitatori. Sunt mai multi factori de care se tine cont atunci cand deschidem un restaurant Subway intr-un mall – investitia este mai mica, echipa de angajati la fel, traficul de vizitatori mai intens etc.", a spus el.

In prezent, in Bulgaria, exista 15 restaurante Subway, iar pana la finalul lui 2011, Todoov estimeaza ca se va ajunge la un numar de 30 de restaurante. Exista o singura taxa de franciza, de 7.500 euro, din care antreprenorul primeste 50% inapoi daca deschide un restaurant in mai putin de un an de la semnarea contractului. Din veniturile anuale, 8% se indreapta catre Subway International, iar 4,5% catre fondul de publicitate al companiei, bani care sunt folositi de catre toate francizele din tara.

Citeste si:
Subway lansează un meniu de vară cu produse noi cu ton
Subway lansează un meniu de...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.