Stenogramele lui Sorin Ovidiu Vantu, impozitarea drepturilor de autor si plecarea lui Razvan Corneteanu de la Adevarul Holding se numara printre evenimentele care au conturat piata de media anul acesta.

  • O mana de titluri noi in presa scrisa

Presa scrisa a avut si in 2010 un an greu, volumele de publicitate investite in acest mediu scazand cu 27% fata de 2009, pana la 27 de milioane de euro, potrivit anuarului Media Fact Book. La inceputul anului s-au inchis ultimele mari victime ale crizei in print, ziarele Ziua si Gardianul.

Insa pe parcursul lui 2010 s-au lansat cateva titluri noi – semne timide ale unei asteptate reveniri a presei scrise. Astfel, in aprilie s-a lansat ziarul Puterea, in cadrul unui eveniment la care a fost invitat Mihail Gorbaciov. Ziarul a fost creat in jurul jurnalistilor Alecu Racoviceanu, Val Valcu si Lidia Popeanga-Mitchevici, cu Cristian Sutu sef al departamentului Politic. Publisherul ziarului Puterea este News&Media Investment Limited, cu sediul in Anglia, Adrian Thiess fiind reprezentantul companiei in Romania.

In martie, Adevarul Holding a lansat varianta romaneasca a revistei de celebritati OK!. Iar publisherul de reviste Sanoma Hearst a lansat titlurile pentru femei Miresici si Sensa. Per total, piata de media a scazut cu circa 9% anul acesta, pana la 308 milioane euro – adica minus 43% fata de anul de varf 2008.

  • Crestere record a publicitatii online

Una dintre putinele vesti bune de anul acesta pentru piata de media a venit prin intermediului studiului ROADS (Romanian Online Advertising Study), realizat de IAB Romania: Piata de publicitate online a revenit pe crestere, inregistrand o cifra record in primul semestru.

In prima jumatate a anului 2010, piata de publicitate online a crescut cu 65% fata de acelasi semestru al anului 2009 si cu 6% fata de a doua jumatate a anului 2009, potrivit studiului ROADS.

In primul semestru din 2010 volumul pietei de publicitate online a atins cifra record de 42.053.916 lei (aproximativ 10 milioane de euro), cea mai mare cifra inregistrata pana acum pentru un semestru, incepand cu anul 2007, primul an in care IAB Romania si PwC Romania au demarat studiul ROADS. Cifra este apropiata de valoarea inregistrata pentru intregul an in 2007.

“Varful negativ al crizei in publicitatea online din Romania a fost primul semestru din 2009, singurul de pana acum care a inregistrat scaderi. De atunci, urmatoarele doua semestre au avut cresteri. Acest prim semestru al lui 2010 ne-ar putea arata ca publicitatea online a depasit momentul crizei”,
a declarat Cristian Petriceanu, presedinte al IAB Romania.

Citeste articolul integral pe Wall-Street.ro.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.