Vanzarile de autovehicule au inregistrat un mic regres in luna iulie fata de luna precedenta. In a saptea luna a lui 2005 au fost comercializate numai 24.214 unitati, fata de 27.622 in aceeasi perioada a anului trecut. Scaderea de 12,3% este insa nesemnificativa daca avem in vedere ca pe totalul primelor 7 luni din acest an au fost vandute cu 59,3% mai multe masini decat in perioada ianuarie-iulie 2004.

Cea mai mare scadere a fost inregistrata in domeniul vehiculelor comerciale peste 18 tone (-24,8%), dar diferente semnificative au fost consemnate, conform Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, si in ceea ce priveste comercialele intre 3,5 si 6 tone (-18,9%) si autobuzele cu peste 16 locuri (-15%). Nici vanzarile de autoturisme nu se mentin pe trendul ascendent, ele regresand cu nu mai putin de 14,2%.

O situatie cel putin interesanta se remarca in domeniul productiei nationale de autoturisme unde, dupa o crestere spectaculoasa in iunie (+41,5%), luna trecuta s a inregistrat o scadere neasteptata de 35,7%.

Liderul vanzarilor se mentine, asa cum era de asteptat, Dacia cu 10.539 de vehicule. Constructorul de la Pitesti este urmat la mare distanta de Renault (2.536 unitati) si Daewoo (1.726 unitati). Importurile de autoturisme au fost si in iulie destul de importante, chiar daca nu la acelasi nivel ca in iunie. Din cele 10.066 unitati comercializate, 2.307 poarta marca Renault, 1.518 - Skoda si 1.008 - Volkswagen. In ceea ce priveste vanzarile pe modele, clasamentul acestora se mentine aproape neschimbat cu Renault Clio in varful ierarhiei si Renault Megane si Skoda Octavia Tour pe celelate trepte ale podiumului. O evolutie extrem de interesanta este cea a vehiculelor Ford Fiesta si Skoda Fabia, ale caror vanzari au crescut in iulie fata de iunie cu 43,5%, respectiv 25,2%.

Banii Nostri

Sursa: Banii Nostri



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.