Piata europeana de masini noi continua sa fie un loc al contrastelor, cu regiuni si branduri care cresc, altele care scad, potrivit datelor JATO Dynamics.

  • Piata europeana

Vanzarile de autoturisme noi in Europa au scazut in iunie cu 6,5% si cu 1,1% in aceeasi perioada a anului trecut. Potrivit Wall-Street, comenzile din ce in ce mai putine in Germania si Italia in declin cu 32%, respectiv 19% sunt principalul factor care a contribuit la volumul redus de vanzari Situatia afecteaza principalele branduri, Fiat, Ford si Volkswagen, care aveau vanzari bune in Germania si Italia.

Dupa primul semestru, vanzarile de masini in Germania au scazut cu 29%, la 1,4 milioane de unitati, a doua mare piata este Franta cu 1,2 milioane de masini in crestere cu 7%. Pe locul 3 este Italia cu 1,16 milioane de autoturisme in crestere cu 3%, iar pe 4 este Marea Britanie cu 1,1 milioane de unitati, in urcare cu 20%.

In Franta si Marea Britanie, lucrurile stau mai bine, livrarile sunt in urcare cu 2%, respectiv 11%, ajutand cateva marci auto ale caror vanzari se bazeaza pe aceste piete.

Retail jobs

  • Performanta brand-urilor

Un brand care a avut un castig net in ultimii ani este Renault. In iunie 2009, Renault a fost a 5-a marca dupa numarul de unitati vandute, in prezent este pe locul doi cu 196.694 unitati in urma Volkswagen, cu modele Clio si Megane, amandoua in urcare in iunie. VW a vandut in primele 6 luni 834.300 de masini in Europa, fiind urmat de Renault cu 637.600 de unitati si Ford cu 635.600 unitati.

Ford si Volkswagen au vanzari in declin, iar o parte din scadere vine de pe piata germana, 35% fiind declinul in mai si 32% in iunie, fata de aceleasi luni din 2009.

Pe locul 4 este Peugeot cu 558.300 unitati, iar pe 5 este Opel cu 532.600 masini. De asemenea, Fiat sufera din cauza vanzarilor in scadere din Italia.

Citeste articolul integral pe Wall-Street.ro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.