Succesul noului model Dacia a inceput sa deranjeze concurenta de pe piata europeana

In urma cu doua zile, modelul Logan de la Dacia a fost pus la zid in Germania. Specialistii de la ADAC (Automobil Club German) au prezentat rezultatele la "testul elanului", care au relevat ca masina romaneasca s-a rasturnat in incercarea de a evita un obstacol aparut brusc in fata, la viteza de doar 65 km/h. ADAC, o institutie respectabila, n-a furnizat toate detaliile testului, dar a tinut sa precizeze ca, in urma rasturnarii, stalpul din fata-stanga a cedat, iar potentialii pasageri ar putea suferi rani grave. Mai mult, in finalul comunicatului s-a "strecurat" si o povata directa: "Decat Logan, mai bine cumparati o masina second-hand".

GELOZIE. Acest indemn fara echivoc al unui club cu milioane de membri cotizanti poate fi interpretat astfel: nemtii sunt gelosi pe succesul Logan, care a dat o dubla lovitura pe cea mai mare piata de autovehicule din Europa. La pretul de 7.500 nu exista nici o masina noua, iar cele la mana a doua sunt obosite de o varsta inaintata (4-5 ani) si de un rulaj de peste 70.000 de kilometri.

RaZBOI. O alta varianta, foarte plauzibila, mai ales ca a fost avansata de mai multi specialisti in domeniu, este ca Logan a intrat la mijloc in razboiul acut dintre producatorii germani si cei francezi. Este de notorietate lupta pentru suprematie la capitolul vanzari, Renault fiind lider in ultimii sapte ani pe piata europeana, mai ales pentru siguranta masinilor sale. Nemtii, in special prin Volkswagen, insista pe cartea calitatii si a numarului de autovehicule produse. Presa germana de specialitate face teste extrem de dure cu produsele franceze, iar rezultatele nu sunt tocmai laudative.

CANIBALISM. Reactia oficiala a Renault la rezultatul si aprecierile testului efectuat de ADAC a fost palida. Conducatorii constructorului din Hexagon s-au marginit sa anunte ca studiaza problema si au inaintat o solicitare la ADAC in scopul de a afla toate detaliile testului. Presa franceza sustine ca "fenomenul de canibalism" a inceput sa-i deranjeze pe cei de la Renault, intrucat Logan isi devoreaza "fratele" Renault Clio, care inregistreaza cereri tot mai putine.

Francezii cumpara 8.000 de Logan pe luna

100.000. Este numarul de unitati Logan vandute de Dacia in Romania si pe alte 20 de piete europene si asiatice, de la lansarea comerciala, in septembrie anul trecut. Dupa Romania, unde s-au dat deja 80.000 de bucati, Franta este tara cu cele mai multe comenzi, peste 8.000 intr-o luna, producatorul facand cu greu fata solicitarilor. Tocmai de aceea, in cele trei state vest-europene - Franta, Germania si Spania - unde se comercializeaza deja modelul auto romanesc, Renault n-a facut reclama deloc.

Stroe: "Daca vrei, rastorni si un tanc"

Constantin Stroe, vicepresedinte al Consiliului de Administratie de la Dacia-Renault, sustine ca rezultatul testului ADAC nu-i da fiori. "Merg zilnic cu Logan de peste un an. De doua ori pe saptamana fac drumul Pitesti-Bucuresti, pe autostrada care este plina de gropi, si n-am intalnit, chiar si la viteza de 150 km/h, nici o dificultate. Logan este exact masina pe care am dorit sa o facem, nimic mai mult", spune Stroe.

Domnule Stroe, elanul i-a venit de hac Loganului.
Nu asa se pune problema. Masina a mai fost testata si in Germania, si in Suedia si a trecut testul fara probleme. De asemenea, nici la noi nu s-a intamplat nimic.

ADAC poate fi acuzat de rea-vointa?

Nu contest autoritatea si seriozitatea ADAC, dar sunt necesare cateva lamuriri. Pot fi lucruri legate de reglaje. Daca o roata este blocata, o frana care nu-i buna... Daca vrei, poti sa rastorni si un tanc.

Atunci, unde-i buba?

Este un joc de piata. Logan are succes si deranjeaza. Nu este prima oara cand modelul nostru are parte de un tratament "preferential" in presa germana. Sunt diverse sicane si cred ca vor mai fi. Se doreste ca Logan sa intre pe piata cu o alta dotare, in care sa fie inclus ESP (n.r. - sistem electronic de control al stabilitatii) si astfel sa-i creasca pretul pentru ca sa nu mai fie atat de tentant.

Cat costa ESP-ul?

In jur de 800 de euro, dar nu asta-i problema. Prin Logan, Renault si-a propus ceva si acest lucru este realizat suta la suta. Sa ne gandim ca Logan a fost cumparat deja de o suta de mii de clienti, oameni obisnuiti din 20 de tari, din Algeria, Siria si pana la tarile baltice. Pana acum, n-am auzit de nici o defectiune majora, de vreo rasturnare. Centrul nostru special monitorizeaza atent toate masinile, doar acordam garantie.


Despre autor:

Evenimentul Zilei

Sursa: Evenimentul Zilei


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.