Business10 Iunie 2010

Lectura de un minut

Compania petroliera British Petroleum a cumparat cuvintele de cautare de pe Google care se refera la pata de petrol, pentru a lupta impotriva valului de publicitate negativa care o vizeaza.

Astfel, utilizatorii care cauta termenii "oil spill" (scurgere de petrol) sau "Gulf oil spill" (scurgerea de petrol din Golf) pe Google, Yahoo! si Bing de la Microsoft gasesc primul rezultat un link catre pagina companiei British Petroleum, bp.com, si mesajul "Aflati mai mult despre cum ajuta BP".

Un purtator de cuvant al companiei a confirmat pentru ABC News ca societatea a cumparat cuvintele de cautare.

"Am cumparat cuvinte de cautare de la motoare precum Google, pentru ca oamenilor sa le fie mai usor sa afle mai multe despre eforturile noastre din Golful (Mexic - n.red.) si pentru ca oamenilor sa le fie mai usor sa gaseasca linkuri catre informatii care corespund cererilor lor", a explicat el.

Insa mai multi experti in marketing pun sub semnul intrebarii intentiile BP, sugerand ca un control asupra rezultatelor gasite de o persoana care cauta online informatii despre pata de petrol nu vizeaza decat refacerea imaginii publice a companiei.

Citeste si:
OFICIAL: Mareea Neagra din Golful Mexic, provocata de o "teava"...
OFICIAL: Mareea Neagra din...

Potrivit unui reprezentant al unei companii de marketing din New York care se ocupa cu motoarele de cautare, BP plateste peste 10.000 de dolari pe zi pentru a mentine acesti termeni de cautare. Insa pentru BP, care, potrivit unor estimari, cheltuie miliarde de dolari pentru a contracara efectele petei de petrol, aceasta suma este nesemnificativa.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.