In Romania, o familie din cinci detine, inca, un televizor alb-negru. Mai mult, in mod paradoxal, numarul familiilor de intelectuali care au astfel de aparate este in crestere. In general, tendinta romanilor este de a-si schimba aparatura demodata cu una mai sofisticata.
Intr-o perioada in care si in Romania au patrus cu succes ultimele tehnologii in materie de aparatura electrica si electrocasnica, statistic, in gospodariile romanilor se mai afla, inca, televizoare alb-negru. Fie ca le folosesc sau nu, potrivit unui studiu realizat de Institutul National de Statistica (INS), la finele anului trecut o gospodarie din cinci avea televizor alb-negru, numarul acestor aparate fiind in usoara scadere. In mod paradoxal insa, INS consemneaza o crestere a numarului de televizoare in familiile cu un grad de instruire superioara, cu 6%, in 2004, fata 2003. In cazul familiilor ai caror membri au un nivel de pregatire primara, o familie din 50 a renuntat la televizorul alb-negru, iar din 100 de familii cu studii medii, una si-a aruncat televizorul.
Schimb de generatii
Datele statistice mai arata ca, fata de 2003, in 2004 romanii au renuntat la masinile de spalat neautomate in favoarea celor automate, si-au schimbat frigiderele cu combinele frigorifice sau radiocasetofoanele cu CD-playere. Spre exemplu, anul trecut, o gospodarie din 40 a renuntat la masina de spalat neautomata, in timp ce una din 30 si-a achizitionat o masina automata. De asemenea, aproximativ 1,6% dintre familii si-au mutat mincarea din frigidere in combine frigorifice. Tinind cont si de faptul ca o parte dintre romani si-au luat direct combine, numarul gospodariilor in care se gasesc astfel de aparate a crescut fata de 2003, in 2004, cu 6 procente. Totodata, detin congelatoare cu 1,8% mai multe familii de romani, decit cu un an in urma.
In ceea ce priveste sistemele de sonorizare, se poate spune ca aproape toti detinatorii de radiocasetofoane care au renuntat la aparatele lor si-au achizitionat, in schimb, un CD-player. Situatia este insa putin ciudata in ceea ce priveste aparatele care redau atit sunetul, cit si imaginea. Aceasta intrucit, desi fac parte din categoria produselor care au iesit de mult din uzul moral, aparatele video sint inca dorite de romani. Conform statisticilor, in 2004, 7,3 familii din 100 aveau in casa un video, fata de 6 familii din 100, cit era raportul in 2003. In crestere este si numarul de telefoane, fie ca sint fixe sau mobile. Cea mai semnificativa crestere s-a inregistrat in cazul telefoanelor mobile, majorarea fiind de aprope 10 procente.
Scadere la biciclete
Schimbari au avut loc si in ceea ce priveste mijloacele de transport, astfel ca, aproximativ, o familie din 100 a renuntat la bicicleta pentru a-si lua masina. In plus, o familie din 50 a trecut la miscarea motorizata, fara a da in prealabil din pedale la propria bicicleta. Nu in ultimul rind, la nivelul anului trecut, 7 din 1000 familii aveau in garaj o motocicleta. Raportat la 2003, la fiecare 1000 familii au mai aparut doua motociclete.
Despre autor:

Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Laboratorul universitar care va pregăti viitorii experți în energie regenerabilă
Sursa: green.start-up.ro
-
Self scan la Lidl: Va renunța retailerul la casele de marcat tradiționale?
Sursa: retail.ro
-
Putinică, Microsoft: Cum lucrezi? Îmbrățișezi tehnologia sau te speli pe mâini?
Sursa: start-up.ro
-
Care este onorariul artiștilor din România pentru concerte. Cântăreața cu...
Sursa: kudika.ro
-
Lasă-i să te judece! Lasă-i să zică ce vor! Mergi pe drumul tău cu sufletul...
Sursa: garbo.ro
-
Primul AI din UE pentru fonduri europene
Sursa: futurebanking.ro
-
Top 20 joburi pe care ChatGPT 4 le va „fura” de la noi
Sursa: wall-street.ro