Importul de masini second-hand reprezinta un pericol de evaziune fiscala, atat timp cat raportul intre masini noi si cele second-hand este de 1 la 4, adica 8.800 masini noi la 35.400 de masini second-hand.

Vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) a solicitat pe aceasta cale imbunatatirea legislatiei in ce priveste vehiculele second-hand.

El a propus, printre altele, masuri pentru urmarirea platilor TVA, prezentarea actului doveditor pentru transferul de posesie factura-contract din tara de origine, introducerea obligativitatii inscrierii in cardea de identitate a autovehicului a fiecarui proprietar succesiv, dar si reglementarea targurilor de autovehicule.

"In opinia noastra, comertul de autovehicule ar trebui sa se faca doar de operatorii economici acreditati pentru acesta activitate", a precizat vicepresedintele APIA, conform NewsIn.

El a mai spus ca programul Rabla este o masura foarte buna in aceasta perioada de criza, insa considera ca sunt necesare masuri fiscale pentru promovarea productiei autohtone de autovehicule si a achizitiei de autovehicule noi, precum si un sistem de taxare care sa incurajeze achizitia de autovehicule noi, inclusiv a activitatii de post-vanzare.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.