Vanzarile de bere la nivel national au scazut anul trecut cu 13% comparativ cu 2008, de la 20,2 milioane hectolitri la 17,6 milioane hectolitri, ajungand la nivelul anului 2006, a declarat miercuri presedintele Asociatiei Berarii Romaniei, Jan Derk van Karnebeek.

Potrivit acestuia, comparativ cu anul 2008, cand un roman consuma in medie 93 de litri de bere, rezultatele anului trecut arata o scadere la o medie de 81 de litri.

"A ajuns la nivelul din 2006, ca rezultat logic al unui mediu economic dificil, care a dus la scaderea consumului. Un al doilea motiv ar fi si faptul ca Romania este o tara in care multe persoane au vii in curtile caselor si se indreapta catre consumul de vin", a explicat Jan Derk van Karnebeek, citat de NewsIn..

Referitor la importurile de bere, Karnebeek a precizat ca acestea s-au comprimat anul trecut de la 0,5 milioane hectolitri la 0,17 milioane hectolitri, in timp ce exporturile au crescut de la 0,06 milioane hectolitri la 0,17 milioane hectolitri.

"Romanii prefera covarsitor berea produsa local, ceea ce explica ponderea relativ scazuta a importurilor, care se situeaza sub 1% din totalul vanzarilor", au precizat reprezentantii Asociatiei Berarii Romaniei.

Investitiile facute de membrii Asociatiei Berarii Romaniei in 2009 s-au ridicat la 195 milioane euro, iar contributia la bugetul de stat in ultimiii sase ani a fost de 1,3 miliarde euro, dintre care 263 milioane euro reprezinta contributiile directe din 2009.

Asociatia Berarii Romaniei a fost infiintata in anul 2004 si numara cinci producatori importanti de bere din Romania: Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romania Breweries si Ursus Breweries.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.