Anul 2009 a insemnat pentru operatorii low cost prezenti pe piata locala atat falimente (Sky Europe sau My Air), cat si consolidari sau cresteri (Blue Air sau Wizz Air). In 2010, se vor mentine aceleasi tendinte, pe fondul largirii numarului de jucatori.

Cea mai dificila perioada a anului, atat pentru liniile traditionale, cat si pentru operatorii low cost, o reprezinta perioada ianuarie-martie. Dublata si de criza economica, perioada ianuarie-martie 2010 se poate dovedi fatala pentru unele companii low-cost. "In sezonul cald, perioada vacantelor si a calatoriilor turistice, companiile aeriene realizeaza cele mai mari venituri. Daca afacerile nu au mers foarte bine in vara, nu exista niciun motiv de a persista pe timpul iernii. Mai ales in contextul in care mediul de afaceri va fi dificil", declara, la inceputul toamnei lui 2009, Nick Cunningham, analist in cadrul Evolution Securities.

De aceeasi parere sunt si reprezentantii companiei Niki, detinuta de fostul pilot de Formula 1, Niki Lauda, care au decis sa intre abia la inceputul lui februarie 2010 pe piata din Romania. "Iarna este o perioada extrem de dificila pentru industrie si in vremurile bune. In conditii de recesiune, cu atat mai mult. In aceste conditii am decis lansarea rutei Bucuresti - Viena abia la 1 februarie 2010", a declarat, pentru Wall-Street, Ines Hoepffner, directorul de vanzari al companiei, care a explicat ca in sezonul sarbatorilor de iarna zborul Bucuresti - Viena ar fi fost profitabil datorita numarului ridicat de turisti romani care zboara in Austria, insa gradul de ocupare pe zborul retur ar fi fost foarte scazut.

Wizz Air, cel mai mare jucator de pe piata low cost locala, estimeaza ca vor mai "cadea capete" in industrie anul acesta. "Ne asteptam ca 2010 sa fie la fel de dificil ca 2009 si vom vedea din nou semne de consolidare a pietei. Criza evidentiaza in mod clar diferentele care determina succesul sau esecul. Eficientizarea costurilor este factorul cheie al succesului. Cei care isi pot eficientiza costurile supravietuiesc si vor deveni mai puternici pentru momentul in care criza se va incheia, iar cei care nu vor putea vor avea dificultati si vor continua sa se afle in zona de risc", a declarat, pentru Wall-Street, Natasa Kazmer, director de comunicare al Wizz Air.

Mai multe detalii despre planurile jucatorilor consacrati din industrie, dar si ale Air Berlin si NIKI, new enter-urile din 2010 cititi pe Wall-Street.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.