Daca anii trecuti un bilet dus-intors cu Lufthansa spre Milano cu 99 de euro sau unul tur-retur cu British Airways catre News York - 498 de euro pareau o utopie, odata cu declansarea crizei s-au transformat intr-o realitate cat se poate de neprofitabila pentru companiile de linie.
In ulimul an, cele mai mari companii traditionale s-au luptat in oferte si promotii pentru a mentine gradul de ocupare pe linia de plutire, profitul fiind mult sub nivelul marii, noteaza Wall-Street. Astfel, un bilet la Tarom poate sa coste si 50 de euro, in timp ce unul la Brithis Airways sau Lufthansa ajunge sa fie "doar" 100 de euro pe anumite rute.

Tarom

Cel mai mare transportator de linie de pe piata locala, Tarom, a venit in mai cu o oferta incredibila: bilete la 50 de euro, plus taxe, pe toate destinatiile externe. Astfel, biletele achizitionate in perioada in perioada18 mai-1 iunie 2009, care urmau sa fie folosite in intervalele 20 iunie-24 iulie si 6 septembrie-15 septembrie, concurau, vadit, cu cele ale companiilor low-cost.

La tariful de 50 de euro se vor adauga taxele de aeroport, care difera in functie de destinatie. Astfel, un bilet pentru Atena poate costa 151 euro, iar unul pentru Roma, 145 euro.

Brithish Airways

Prima oferta surprinzatoare din partea British Airways a venit pe 7 aprilie. Atunci, pretul tichetelor de calatorie pe ruta Bucuresti-Londra practicat de linia aeriana a fost de 118 euro (cu toate taxele incluse), reprezentand o reducere de 35% fata de preturile practicate in mod normal. [British Airways: Bilete Bucuresti-Londra, mai ieftine decat ale operatorilor low-cost; British Airways le cere angajatilor sa renunte la salarii pentru o luna; Salariatii British Airways refuza inghetarea salariilor]

Presiunea contextului actual ii face pe clienti sa fie mult mai atenti la alegerile pe care le fac. Astfel, atat liniile aeriene traditionale cat si cele low-cost fac tot posibilul pentru a obtine un grad de ocupare ridicat si pentru a-si pastra cota de piata curenta, intr-o piata in scadere, incercand sa le ofere pasagerilor cele mai atractive oferte”, a declarat Emil Delibashev, director comercial pe zona Balcani al liniei britanice.

Mai multe detalii gasiti aici.




Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.