Carrefour, cel mai mare retailer din Europa si al doilea din lume, a anuntat ieri vanzari de 250 milioane euro pe piata romaneasca in primul trimestru, rezultatele fiind puternic influentate de deprecierea leului, de la 3,7276 lei/euro la finalul lui martie 2008 pana la 4,2348 lei/euro in 31 martie 2009.

Circa 10 milioane mp de spatii comerciale vor fi livrate in acest an la nivelul intregii Europe, cu 40% mai putin fata de estimarile din luna iulie 2008. Pentru anul 2010, se asteapta finalizarea a 7 milioane mp de mall-uri, aceasta fiind cea mai lenta rata de crestere din 2005 si pana in prezent.

“Scaderea activitatii din piata dezvoltarilor de retail este cauzata in pricipal de greutatea obtinerii finantarilor. Foarte multi retaileri sunt precauti in ceea ce priveste extinderea lor in urmatoarea perioada si nu se grabesc sa semneze contracte cu noi centre comerciale. Este pacat ca proiecte bune sa fie inghetate din aceste motive, insa cele mai bune dintre acestea vor fi cu siguranta dezvoltate de indata ce conditiile economice se imbunatatesc”, a declarat Boris van Haare Heijmeijer, European retail partner in cadrul companiei Cushman & Wakefield.

2009 a fost un an record in ceea ce priveste livrarile de spatii comerciale, peste 9 milioane de mp fiind livrati in 310 de proiecte din Europa. Rusia ocupa primul loc in topul oraselor europene cu cei mai multi mp de mall-uri livrati, cu o suprafata totala de 1,65 mil. mp, ce a reprezentat o crestere de 23% a numarului total de spatii comerciale. Ea a fost urmata de Turcia, Marea Britanie, Spania si Romania.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.