Un parteneriat intre casa de discuri Universal si YouTube isi propune sa schimbe felul in care artistii si providerii media castiga bani de pe urma continutului prezent pe internet.

La doar o zi dupa ce anuntasera ca optiunea “Click-to-Buy” poate fi folosita de inca 8 tari, cei de la YouTube au dezvaluit si unul dintre motivele pentru care fanii platformei de sharing video isi vor dori si mai mult “sa dea click ca sa cumpere”. Parteneriatul cu Universal Music Group va aduce pe YouTube nu doar aproape 10.000 de clipuri ale artistilor casei de discuri, intr-un canal dedicat exclusiv acestora si un player care va putea fi preluat in alte retele sociale sau siteuri, ci si o noua platforma de continut video. Rezultatul colaborarii dintre YouTube si Universal, botezat “Vevo”, va oferi vizitatorilor posibilitatea sa cumpere piesele preferate prin intermediul unui buton care trimite direct la iTunes si Amazon.com. Siteul va avea si functii sociale care le vor permite fanilor sa interactioneze in jurul muzicii artistilor Universal, cele doua companii sperand ca Vevo va atrage, in momentul lansarii, mai mult trafic decat oricare alta platforma de videoclipuri.

Beneficiind de o investitie de zeci de milioane de dolari din partea Universal si de tehnologie Google, Vevo.com va fi lansat in decursul acestui an. Nu au fost facute inca publice detalii referitoare la cat va costa statutul de membru, dar Associated Press a mentionat ca versiunea gratuita va include, la inceputul clipurilor, reclame de pana la 15 secunde. Conform unui studiu citat de BBC, jumatate dintre adultii britanici cumpara muzica artistilor ale caror clipuri le urmaresc pe YouTube. Dand ca exemplu lansarea canalului oficial Monty Python, in noiembrie 2008, care a dus vanzarile DVD-urilor acestora, prin Amazon, pe locul 2 in topul celor mai populare din categoria Filme&TV, oficialii Google se arata incantati de metoda pe care au gasit-o pentru a monetiza continutul media pe care il intretin online. Ei spera ca parteneriatul cu Universal, casa de discuri cu catalogul cel mai bogat in acest moment, sa fie un exemplu pozitiv al felului in care industria muzicala poate fi reprezentata in mediul digital si sa-i scuteasca, totodata, de zecile de procese de incalcare a drepturilor de autor care le-au fost intentate in ultimii ani. Ca parte a intelegerii, utilizatorii YouTube vor putea sa foloseasca in continuare muzica artistilor Universal in clipurile pe care le posteaza, insa doar cele care vor iesi in evidenta vor ajunge si in comunitatea Vevo, a subliniat Rio Caraeff, vicepresedintele executiv al eLabs, divizia de strategie pentru business digital a Universal.

Daca in decembrie 2008 Warner Music Group a ales sa-si retraga toate clipurile de pe YouTube pentru ca-si considera semnificativ afectate veniturile, parteneriatul care a dus la aparitia Vevo ar putea sa schimbe perceptia caselor de discuri asupra castigurilor pe care noua platforma le va genera. Potrivit Associated Press, directorul executiv al Universal, Doug Morris, este deja in discutii cu reprezentanti ai celorlalte case de discuri majore (Sony, EMI, Warner) pe tema implicarii acestora in noul parteneriat care le-ar putea aduce castiguri semnificative.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.