Criza financiara nu tine cont de genul managerului, afectand deopotriva companiile in ale caror functii de conducere se gasesc femei sau barbati. Un raport echitabil intre compasiune si nevoile business-ului, perseverenta si fler sunt cateva din calitatile pe care o femeie manager ar trebui sa le afiseze in permanenta, dar mai ales pe parcursul acestei perioade de incertitudine economica.

  • CEO Petrom: Nu dezvolt in special feminismul, ci profesionalismul

Din 2006 ocupa pozitia de director general executiv al Petrom, cea mai mare companie din Romania. Pentru Mariana Gheorghe cea mai dificila decizie din aceasta functie de conducere este legata de restructurare. “Situatia cea mai grea pentru mine ramane restructurarea. Din pacate este o situatie pe care trebuie sa o gestionam de cativa ani si probabil va mai continua avand in vedere procesul de transformare si modernizare al companiei. Este cu adevarat dificil cand te gandesti la miile de oameni de care trebuie sa te desparti si care trebuie sa faca fata unor provocari si mai mari fiind pe piata muncii in aceste perioade. E o durere pe care din pacate nu ai decat sa o reduci, sa o atenuezi prin masurile pe care le ai de ajutor financiar, de orientare si pozitionare pe piata muncii, lucru pe care un CEO responsabil trebuie sa-l faca”, a declarat, pentru Wall-Street, Mariana Gheorghe.

  • CEO Oriflame: Diferenta dintre succes si esec o fac profesionistii

Pentru Monica Tatoiu, directorul general al Cosmetics Oriflame Romania, unul din cei mai importanti jucatori in industria locala a cosmeticelor, cea mai dificila situatie a fost renuntarea la oamenii foarte apropiati alaturi de care a pus bazele acestei afaceri. “Am angajat la inceput oameni foarte apropiati. Am mers pe principiul ca trebuie sa am in jurul meu oameni de incredere. La un moment dat am realizat ca oamenii aceia de incredere, pe care ii cunosteam inainte de a incepe afacerea, nu au fost capabili sa se ridice la nivelul asteptarilor mele in ceea ce priveste nevoile de competenta. Si atunci a trebuit sa dau afara si sa aduc oameni din afara, pe care nu-i cunosteam, pe baza strict de competente. Si atunci dupa 10 ani, cercul meu de prieteni din tinerete s-a redus la jumatate. Pentru ca afacerile nu se fac cu sufletul, se fac cu creierul. Asta nu am stiut inainte de a incepe”, a declarat, pentru Wall-Street, Monica Tatoiu.

  • Vicepresedintele PNL: Momentul unei schimbari de leadership, foarte aproape

Norica Nicolai, vicepresedintele PNL, considera ca in masura in care femeile sunt capabile sa transforme criza in oportunitate, sa reinventeze, sa inoveze, “inclusiv acasa”, lucrurile se vor schimba si vom asista la o schimbare de leadership. “Sunt foarte multe femei capabile sa faca pasi marunti, dar siguri. In masura in care femeile vor avea capacitatea de inovatie lucrurile se vor schimba. In asta sta provocarea. In aceasta perioada femeile vor avea de jucat un rol important in viata publica”, spune Norica Nicolai.

Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.