Apetitul romanilor pentru ciocolata, desi inca destul de scazut, a ridicat afacerile producatorului Heidi Chocolat cu 14%, la 43 de milioane de lei (aprox. 12 mil. euro) in 2008. In ciuda contextului economic dificil, Erwin Vondenhoff, directorul general al companiei, estimeaza si pentru acest an o crestere a afacerilor de 15-20%, mizand in special pe un amplu proces de comunicare si rebranding, investitii in tehnologie si imbunatatirea calitatii produselor din portofoliu.

Oamenii consuma ciocolata si in vremuri de criza

Erwin Vondenhoff, directorul general al unuia dintre cei mai importanti producatori de pe piata locala de ciocolata, considera ca actualul context economic nu reprezinta un motiv real de ingrijorare pentru brandurile puternice si cu o identitate bine definita.

Nu vorbim de masini sau apartamente, vorbim despre ciocolata. Ca un adevar istoric, oamenii consuma ciocolata si atunci cand se simt bine, ca o recompensa personala, dar si atunci cand trec prin momente mai putin placute. In momentul unei crize financiare, poti sa te intrebi care branduri sunt mai afectate decat altele. Fie ai un brand puternic, si consumatorii iti aleg brandul, fie nu ai un brand, si consumatorii aleg alte produse, uneori mai ieftine. Ca tendinta la nivelul intregii Europe, produsele de mijloc, fara o identitate bine definita, vor avea de suferit”, declara Erwin Vondenhoff.

Mai multe detalii despre consumul de ciocolata pe timp de criza, gasiti aici.

Tehnologie si comunicare, principalele investitii in 2009

Heidi Chocolat are alocat un buget anual de investitii de 1 milion de euro doar pentru tehnologie. In plus, compania a alocat 100.000 de euro pentru extinderea depozitului din comuna Pantelimon. Noul amplasament, care va fi finalizat in luna iulie, va mari capacitatea de depozitare cu 25%.

Am investit masiv in tehnologie in ultimii 2-3 ani. Din aceasta cauza a trebuit sa renuntam la 27 de angajati acum o luna, datorita imbunatatirii eficientei. Am introdus masini care inlocuiau munca manuala realizata de acesti oameni. Pe de alta parte, vom putea reangaja o parte din acesti oameni incepand cu august. Suntem in discutii cu 2-3 companii care ar putea sa ofere o slujba pe perioada verii pentru o parte din acesti angajati. Avem nevoie de personal in zonele in care pot aduce valoare adaugata, nu vrem sa avem angajati care pot fi inlocuiti usor de masini”, declara Erwin Vondenhoff.

Mai multe informatii despre principalele investitii ale Heidi, gasiti aici.

Previziuni optimiste

Daca anul trecut compania raporta o cifra de afaceri de 43 mil. lei (aprox. 12 mil. euro), pentru 2009 Heidi vizeaza o crestere de pana la 20% a business-ului, pe fondul extinderii exporturilor si a lansarii de noi produse.

“Produsele Heidi vor avea o noua infatisare incepand cu luna iunie, vom introduce retete imbunatatite, pe baza de ingrediente naturale, si vom lansa noi sortimente
”, declara Erwin Vondenhoff.

Mai multe detalii despre previziunuile companiei Heidi Chocolat, gasiti aici.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.