Dintre toate click-urile implicate in campanii de advertising online 17,1% sunt irelevante, fiind inmultite artificial chiar de advertiseri.

Procentul de click-uri care pot da peste cap o campanie de marketing pentru ca nu reprezinta realitatea din piata ci doar click-uri date "ca sa iasa treaba" este cel mai mare din 2006 pana acum, aflam dintr-un raport al Click Forensics, companie specializata in infractiuni desfasurate pe internet, citat de TechCrunch.

Raportul dintre succesul real al unui site si provenienta click-urilor care au dus la el sta la baza advertising-ului contextual iar faptul ca rata de fraudare este atat de mare ne face sa punem la indoiala eficienta sistemului.

Din totalul de click-uri fraudate in principalele retele care vand reclama in sistemul PPC (Pay per click), adica Google AdSense si Yahoo Publisher, peste 30% provine de la boti specializati, o alta metoda populara inca din anii '90 fiind "fermele de linkuri", site-uri continand doar liste de cuvinte-cheie care redirectioneaza artificial traficul.

In afara granitelor S.U.A. raportul situeaza Canada (cu 7,4 %) pe primul loc in topul tarilor fruntase la frauda prin click-uri, urmatoarele fiind Germania (3%) si China (2,3%). Pentru a ajunge la aceste concluzii cei de la Click Forensics au folosit statistici provenite de la peste 4.500 de advertiseri online care au avut campanii PPC in desfasurare in decursul anului trecut.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.