Ministerul Transporturilor a preluat canalul Dunare-Bucuresti de la Administratia Nationala Apele Romane, obiectiv pe care intentioneaza sa-l transforme pana in 2014 intr-o cale navigabila cu o lungime de 73 kilometri, a anuntat luni secretarul de stat in MT Antonel Tanas, citat de NewsIn

"Functiunile obiectivului de investitii presupun legarea Bucurestiului cu fluviul Dunarea, respectiv conectarea municipiului la Coridorul PanEuropean pe Transport VII, printr-o cale navigabila avand capacitatea de transport de pana la 20 milioane tone pe an pe sectorul Budesti-Oltenita, din care 16 milioane tone pe an pe sectorul Budesti-Portul Bucuresti-1 Decembrie si patru milioane tone pe an pe sectorul Budesti-Portul Bucuresti-Glina", a spus Tanase.

Acesta a adaugat ca beneficiile acestui canal ar fi punerea sub control si tranzitarea unei capacitati de 20 milioane de tone pe an. In plus, prin acest canal, Bucurestiul va avea acces la Marea Neagra si la Marea Nordului.

"Bucurestiul va fi a cincea capitala care avea port la Dunare, alaturi de Budapesta, Viena, Bratislava si Belgrad", a subliniat Tanase.

Potrivit directorului general al Administratiei Canalelor Navigabile, Ovidiu Cupsa, licitatia pentru executia canalului va avea loc in 2009. De asemenea, un numar de 10.000 angajati vor lucra la constructiile hidrotehnice si la cele patru noduri hidroelectrice.

Cupsa sustine ca dupa realizarea studiului de fezabilitate acest canal ar putea costa 500 milioane euro. Studiul de fezabilitate va fi gata in 2009, iar constructia ar putea incepe in 2010.

Un alt avantaj al construirii canalului Bucuresti-Dunare este ca acesta ar putea fi si un producator de energie, prin cele sase ecluze putandu-se ajunge la peste 50 MW, energie electrica in hidrocentralele din nodurile hidrotehnice ale amenajarii, la care se adauga 15 GWh pe an produsa in nodurile hidrotehnice Tangabu si Cucuieti de pe raul Dambovita. De asemenea, Canalul va putea fi si o sursa de irigatii pentru agricultura, dupa cum a declarat Ovidiu Cupsa.

Directorul general al Administratiei Canalelor Navigabile a considerat ca o alta sursa de finantare ar putea fi si scoaterea la licitatie, respectiv concesionarea pe 49 ani catre o companie mare sa exploateze si sa execute acest canal.

Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, estima la sfarsitul lunii iunie ca reluarea lucrarilor la Canalul Dunare-Bucuresti ar putea avea loc la sfarsitul anului 2009, iar finalizarea acestora este estimata pentru sfarsitul anului 2012, costurile lucrarilor fiind de circa 500 de milioane de euro.

Potrivit ministrului transporturilor, lucrarile ar putea fi finalizate in maxim trei ani, dupa reactualizarea studiului de fezabilitate.

Conform Proiectului de Investitie pentru Canal, "Relansarea Lucrarilor de Constructie pentru Finalizarea Obiectivului de Investitii Canal Dunare-Bucuresti", printre utilitatile acestuia ar urma sa fie transportul de marfuri in ambele sensuri si transformarea portului Bucuresti intr-un terminal de containere, producerea de energie electrica prin cele patru micro-hidrocentrale din nodurile hidrotehnice, asigurarea aperi pentru irigatii in agricultura si inchirierea zonelor adiacente pentru diverse constructii si utilitati.
Pana in 1990, au fost efectuate circa 70% din lucrari pentru Canalul Dunare - Bucuresti si urmeaza ca acum sa fie efecutata partea ramasa. Pe Canalul Dunare-Bucuresti vor naviga barje, pentru transportul de marfa, acestea avand capacitatea de a transporta intre 2.000 si 3.000 de tone de marfuri.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.