Atat supermarketurile Shaw, cat si Stop & Shop din Statele Unite (SUA) isi inverzesc sediile prezentand un trend arhitectural verde in care investitiile ar putea creste de la 3 miliarde de dolari, la 27 miliarde pana in 2010, informeaza Environmental Leader.
Ca multe alte corporatii din intreaga lume si supermarketurile imbratiseaza ideea de „cladire verde”, si incearca sa reduca atat consumul de energie cat si costurile celorlalte utilitati. McGraw-Hill Construction estimeaza ca daca nu se vor face ceva schimbari si limitari la consumul din prezent, cheltuielile ar putea creste de la 3 milioane de dolari cat s-a inregistrat in 2006, la 27 de milioane in 2010.

Shaw’s Supermarket isi deschide un magazin in Newton, Massachusetts, care isi va aproviziona un procent de 90% din electricitate din gaze naturale. Aceasta initiativa va reduce consumul de energie al cladirii cu pana la 211.000 kilowati ora, in fiecare an. Totodata, Shaw’s Supermarkets intentioneaza sa instaleze leduri economice in frigiderele din 25 de magazine ale sale, adauga GreenReport.

Miscarea asa numita „a cladirilor verzi”, este folosita de cei mai multi ca o miscare inteligenta de marketing, declara Oldeman, arhictect la Symmes Maini & McKee, si nicidecum ca o necesitate, cum ar fi normal.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.