Dupa ce a fost „vedeta“ in nenumarate anchete de presa, autostrada Transilvania ar putea ajunge si subiect de documentar
Autostrada Transilvania la care lucreaza firma americana Bechtel ar putea deveni subiectul unui documentar care va fi realizat de canalul tv Discovery Channel, a anuntat ieri seful Companiei de Autostrazi (CNADNR), Mihai Grecu. Acesta a incurcat intre ele emisiunile „Mega Builders“, realizata de Discovery Channel, si „Mega Structures“, difuzata pe National Geographic, anuntind ca documentarul va fi difuzat „pe Discovery Channel, la «Mega Structures»“. Oricum ar fi, intentia canalului american arata „ca lucrurile merg bine“, sustine seful CNADNR.

Potrivit lui Bogdan Sgircitu, purtator de cuvint al companiei americane, o echipa a Discovery a vizitat recent santierul si „s-a aratat incintata“ de lucrari, dupa cum precizeaza Cotidianul. O decizie finala privitoare la realizarea documentarului va fi luata saptamina viitoare si, daca aceasta va fi pozitiva, documentarul va fi definitivat pina la finele anului. Oficialii firmei Bechtel afirma ca documentarul nu este unul comandat de firma americana pentru a-si spala imaginea sifonata in Romania. „Nu noi i-am contactat. Noi nu vom plati nimic pentru acest documentar“, sustine oficialul firmei americane.

In plus, Adevarul precizeaza ca lucrarile pentru constructia autostrazii Transilvania ar putea fi stopate daca autoritatile nu mai gasesc bani si constructorul american, firma Bechtel, nu va pasui statul. Suma necesara lucrarilor de constructie aferente anului 2008 se ridica la 520 milioane de euro.

Ministerul Transporturilor a ramas fara bani, dupa ce a platit avansul de 30%, reprezentand 140 milioane de euro, potrivit directorului general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Mihai Grecu, citat de Rompres.

Oficialul a declarat ca acestea au fost singurele fonduri de care a dispus ministerul, iar din aceasta cauza firma americana Bechtel, care se ocupa de realizarea autostrazii, ar putea sista lucrarile.
„Sper ca reprezentantii Bechtel sa fie intelegatori si sa nu fie oprite lucrarile", a precizat directorul CNADNR, care sustine ca ar putea fi gasite totusi unele solutii. „Fondurile pentru lucrari in acest an ar trebui sa vina de la buget, si speram intr-o rectificare bugetara in luna martie. Exista si solutia realocarii unor sume de la alte proiecte care ar fi trebuit sa demareze in acest an", a precizat Mihai Grecu.

In opinia directorului, o solutie pentru finantarea lucrarilor ar fi alocarea de fonduri de la alte proiecte, care vor incepe in a doua jumatate a anului, iar alta solutie ar fi ca CNADNR sa obtina bani din rectificarea bugetara. "Sper sa se gaseasca o solutie pentru a nu stopa lucrarile, insa constructorul cred ca va avea intelegere si nu le va opri", a subliniat Grecu. Potrivit Ziua, cu toate ca CNADNR nu mai poate finanta lucrarile, directorul general al companiei este optimist si considera ca autostrada Transilvania va fi finalizata la termen, respectiv in 2012.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.