Ministerul Transporturilor a dat publicitatii raportul asupra accidentului produs la sfirsitul anului trecut pe Aeroportul ,,Henri Coanda“. Motivul: autorizarea eronata in rulajul avionului si comunicarea defectuoasa dintre responsabilii de control trafic, in vederea eliberarii pistei
Accidentul care a dus la distrugerea integrala a unei aeronave Boeing 737-300 apartinind Tarom, de pe 30 decembrie, a fost cauzat de o eroare umana aparuta in relatia dintre cei trei controlori, din turnul de control, a declarat ieri Mircea Ciuca, seful comisiei de investigare a accidentului, potrivit NewsIn. Acesta a spus ca au fost scapari fata de echipele de pe pista in ceea ce priveste evidenta benzilor care stabileau traficul. „Nu s-au respectat intocmai regulile pentru cei trei controlori din turnul de control. Nu s-au respectat convorbirile telefonice intre controlorul de trafic aerian si echipa de balizaj. Nu a fost informat turnul de control de componenta exacta a echipei care se afla pe pista“, a spus Ciuca.Potrivit Cotidianul, el a mai aruncat vina pe anumite reglementari care creeaza confuzii si a spus ca exista neconformitati intre anumite articole. Ciuca a invocat si starea psihologica necorespunzatoare in care se afla unul dintre controlori, aflat imediat dupa decesul unei persoane apropiate.


Gardianul informeaza ca urmeaza procesul pentru 10 milioane de dolari, contravaloarea asigurarii avionului. Aeronava Tarom avariata la 30 decembrie era asigurata pentru suma de 10 milioane de dolari. Pe 2 si 3 ianuarie 2008, reprezentantii companiei britanice Air Claims Service, companie de evaluare si lichidare daune aviatice desemnata de reasiguratori, au realizat, împreuna cu reprezentantii Astra Asigurari si oficialii Tarom, o prima evaluare a gradului de avariere a aeronavei. În urma evaluarii, va fi realizat un raportul privind nivelul pagubelor produse aeronavei, urmând ca în baza acestuia sa se stabileasca urmatoarele etape ale procesului de despagubire. Directorul de comunicare al societatii UTI, Lucia Urdareanu, declara atunci ca, dupa ce a citit raportul finalizat de Ministerul Transporturilor, este de acord cu concluziile, cauzele si recomandarile prezentate în acest document. UTI este firma care asigura întretinerea pistei si a carei masina a fost acrosata în 30 decembrie de avionul Boeing 737 pe Aeroportul “Henri Coanda”.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.