„Bunul-simt ne spune ca taxele de mediu sunt mai mari pentru produsele murdare, iar reducerile de taxe sunt oferite pentru produsele curate", a declarat, purtatorul de cuvant al comisarului european al mediului, Stavros Dimas
Intrebat despre taxa de poluare propusa de guvernul roman, acesta a precizat ca, "intrucat nu exista legislatie europeana in acest caz, este o problema a guvernului national". Comisarul a adaugat, pentru „Green Report", ca Executivul european incurajeaza „sistemele de taxare care prevad stimulente financiare pentru produsele curate", citeaza Adevarul.

Tot GreenReport informeaza ca, daca Parlamentul va respinge noua forma a taxei de prima inmatriculare, devenita taxa de poluare, atunci parcul de masini din Romania va ramane la latitudinea pietei auto, a declarat luni ministrul Mediului si Dezvoltarii Durabile, Attila Korodi. "Daca taxa va fi respinsa, atunci mediului i se va reduce simtitor finantarea, iar proiectele care au ca tinta reducerea emisiilor (Rabla 2008) vor fi limitate", a spus ministrul.Acesta a mentionat ca Guvernul trebuie sa gaseasca o solutie prin care cetatenii care platesc taxa si, din diferite motive, renunta la autovehicul, sa-si recupereze o parte din suma platita.

Taxa de prima inmatriculare auto (care se va numi taxa de poluare auto) va intra in vigoare la 1 iulie 2008, dupa ce va trece si prin Parlament, potrivit proiectului de OUG privind taxa de poluare pentru autovehicule, supus dezbaterii publice.Conform proiectului, noua taxa va fi calculata in functie de capacitatea cilindrica a motorului, de gradul de poluare a motorului si de vechimea masinii.

In plus, potrivit Evz, PD-L pregateste un proiect de lege pentru inapoierea banilor platiti pentru taxa de prima inmatriculare, a declarat fostul ministru al mediului, democrata Sulfina Barbu. Prezenta la emisiunea "100%" de la Realitatea TV, Sulfina Barbu a declarat ca, initial, taxa a fost gandita ca una de mediu.

"Reprezentantii Ministerului Finantelor s-au opus unei taxe de mediu", a subliniat Barbu, care a adaugat ca dorea impunere unei taxe a carei valoare sa fie direct proportionala cu nivelul emisiilor de dioxid de carbon ale fiecarui automobil in parte.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.