Primarul Videanu patroneaza un sistem corupt care protejeaza monopolul firmelor de taximetrie infiintat de zece deputati PD

Orice bucurestean care a mers cu taxiul in ultimii ani a simtit pe pielea sa pretul piparat, nejustificat de mare, care i s-a cerut pentru o banala calatorie. Desi Capitala pare invadata de taximetre, preturile nu scad deloc. Ba dimpotriva, in multe intersectii, taximetristii parcati la colturi refuza cu obraznicie sa te ia pe curse scurte, pe motiv ca nu se deranjeaza pentru sume mici. Fenomenul a luat amploare deoarece concurenta in domeniu este grav afectata si din pricina Primariei Municipiului Bucuresti, condusa de Adriean Videanu.

Peste 1400 de persoane si firme private care doresc sa practice taximetria in Capitala si-au luat masini galbene, aparate de taxare si indeplinesc cerintele de licentiere, stau din 2005 la coada fara a avea sanse sa primeasca autorizarea. Aceasta intrucat mafia taximetristilor si-a luat toate masurile ca numarul practicantilor acestei meserii sa fie cat mai limitat, pentru ca cei "alesi" deja sa-si castige banii usor si cu ghiotura. Situatia e generalizata la nivelul Romaniei. Peste 10.000 de cetateni care doresc sa practice taximetria nu pot obtine autorizarea din cauza unor aberatii recent introduse in Legea privind transportul in regim de taxi - aberatii initiate de zece parlamentari PD - care a stabilit un plafon maxim de patru taximetristi la mia de locuitori. In Capitala insa, unde este "bataia pestelui", lucrurile au scapat complet de sub control.

Liste de asteptare din 2005

La Primaria Capitalei s-a instaurat un sistem anacronic, suspectat de coruptie, in ceea ce priveste sansele de autorizare a unei persoane pentru a practica taximetria. La momentul actual, peste 1400 de persoane fizice si firme private asteapta din 2005 sa fie autorizate pentru a practica taximetria. Fara nici o sansa. Asteptarea a generat o revolta generala, intrucat solicitantii de cereri de autorizare au investit in masini de culoare galbena, echipate cu aparatura de taxare si comunicare, cu indeplinirea birocraticelor formalitati impuse de lege, dar s-au lovit de un zid de neclintit. Pentru ca numarul maxim de autorizari a fost inghetat la cifra de 9500 si numai daca moare sau renunta cineva din cei 9500 de autorizati existenti, se poate face loc celor de pe listele de asteptare. Evident, sistemul impus la Primaria Capitalei, si nu numai, este anticoncurential, incalca dreptul fundamental al omului la munca si reprezinta o bataie de joc la adresa investitiilor facute de persoanele de pe listele de asteptare, care sunt pusi in postura neplacuta de a constata ca au aruncat banii pe fereastra.

Pe langa cei care asteapta zadarnic mai sufera si cetatenii care folosesc transportul taxi si care, din cauza lipsei unei concurente reale, trebuie sa achite preturile nesimtit de mari ale celor care sunt autorizati si impun legea junglei pe piata. In plus, prosperitatea unora dintre taximetristii feriti de concurenta reala a devenit atat de evidenta, incat daca soliciti o cursa pe distante scurte esti refuzat de la obraz, cu motivarea ca domnii soferi nu se deranjeaza pentru cateva statii.

35.000 de euro pentru un studiu inutil

Cum s-a gandit cifra maxima de 9500 de autorizatii de taxi pe Bucuresti? Din informatiile oferite de Biroul de Presa al Primariei Capitalei ni s-a precizat ca cifra este rezultatul hotararii CGMB nr.117 din 30.05.2005, emisa chiar la debutul mandatului primarului general Adriean Videanu .
Conform acelorasi precizari, in prezent numarul de autorizari pe Capitala este de 9496, dupa ce cateva autorizatii au fost anulate. Potrivit recentei Legi nr. 265/2007, care a modificat si completat Legea nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi, persoanele de pe listele de asteptare (437 persoane fizice si 819 societati comerciale - in cazul Bucurestiului) nu au nici o sansa de autorizare decat daca cineva renunta sau i se retrage autorizatia. Sau daca moare. Mai exista o varianta: in cazul in care cifra maxima stabilita de administratia municipala sau locala se majoreaza. In cazul Capitalei este foarte putin probabil intrucat, in februarie 2007, primaria lui Adriean Videanu a comandat un studiu de specialitate privind "dimensionarea numarului de taxiuri ce pot functiona pe teritoriul Municipiului Bucuresti". Pentru acest studiu, aparut ca din neant, s-a platit imensa suma de 120.543 RON (circa 35.000 euro) firmei SC Consilier Construct SRL, o societate de casa a Primariei Capitalei, care apartine unui abonat al marilor lucrari de drumuri si studii de specialitate decontate din bugetul administratiei municipale, pe nume Bogdan Vintila. Personaj care pe vremea fostei guvernari PSD-iste a fost director al Agentiei Nationale a Drumurilor (actuala Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania).
Studiul SRL-ului lui Bogdan Vintila a concluzionat, cu titlu de recomandare, "autorizarea a maximum 8500 de taxiuri pe teritoriul Municipiului Bucuresti", dar si "introducerea unei tarifari unice pe tot teritoriul Municipiului Bucuresti".


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.