Cum a ramas Televiziunea Romana fara bani? Tudor Giurgiu a impletit in jurul fondurilor SRTv un paienjenis de interese si prietenii care se desluseste pe afisul debutului sau cinematografic "Legaturi bolnavicioase", dar si pe lista castigatorilor de finantare din partea TVR.

Falimentul televiziunii publice este in momentul de fata un adevar pe care doar presedintele institutiei, Tudor Girgiu, il mai neaga: 130 de miliarde de lei vechi pierderi si 100 de miliarde de lei vechi datorii. TVR a pierdut dreptul de transmisie a meciurilor de fotbal din Liga I si a renuntat la transmiterea Mondialelor de box la Montreal, din lipsa de fonduri. In schimb, televiziunea publica s-a oferit sa promoveze Gala premiilor Gopo, o initiativa aflata la debut, dar promovata de Tudor Giurgiu. Tabloul exact al situatiei: Televiziunea Romana se imprumuta din banci pentru a nu fi bagata in faliment si a-si plati datoriile curente.

DEBUTUL. La inceputul lui 2005, Tudor Giurgiu era un tanar si promitator regizor, dar care avea la activ doar doua documentare si mai multe clipuri muzicale si publicitare. Telul sau de a face un film de lung metraj avea sa se implineasca ulterior numirii sale in fruntea celei mai bogate institutii media romanesti.

Proaspat numit in functia de presedinte-director general al Societatii Romane de Televiziune (SRTv), in mai 2005, regizorul Tudor Giurgiu si-a luat la scurt timp concediu trei luni, pentru a se ocupa de filmarile la debutul sau cinematografic - "Legaturi bolnavicioase". Filmul a fost produs de doua societati direct conexate familiei Giurgiu, Libra Film si Transilvania Film, si de Multi Media Est - semnatara dupa aceea a unui contact cu SRTv pentru achizitionarea unui film la un pret ingrijorator, 80.000 de euro - dar si cu sprijinul mai multor persoane, care au beneficiat apoi de sume din bugetul televiziunii publice.

LICITATIE CU BUCLUC. Pana sa intram insa in detalii, sa ne amintim putin de primul scandal in care a fost implicat Tudor Giurgiu in calitatea sa de sef al Societatii Romane de Televiziune: licitatia pentru desemnarea unei societati care sa administreze spatiul publicitar al TVR. Licitatia, despre care Jurnalul National a scris la momentul acela ca ar putea foarte bine deveni un subiect de scenarii, a ajuns intre timp insa obiectul unei cercetari a Departamentului National Anticoruptie (DNA).

Splendid Media SA avea la sfarsitul lui 2005 doi ani si se ocupase pana atunci de vanzarea de spatiu publicitar la Realitatea TV. In ciuda prevederilor din caietul de sarcini, comisia care s-a ocupat cu organizarea licitatiei, condusa de presedintele TVR, Tudor Giurgiu, nu a vazut nici o problema ca firma castigatoare are o experienta diversa doar prin... asociere, in Splendid Media Zece.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.