Uzina Aro e falita, dar AVAS nu poate sa rezilieze contractul cu Cross Lander, semnat intre John Perez si Ovidiu Musetescu, deoarece acesta nu include nici macar o clauza de reziliere.

Cei 1.200 salariati au ajuns sa cerseasca de la guvern cate 4,5 milioane lei pe luna pana la clarificarea situatiei uzinei. John Perez, americanul care a cumparat uzina in 2003, si-a vandut majoritatea actiunilor la Cross Lander, firma care a preluat fabrica. Noul proprietar este alt sud-american, Emanuel Baez. Motive de reziliere a contractului de privatizare ar cam fi: tot ce a facut Cross Lander de la preluarea uzinei ARO a fost sa vanda Fabrica de matrite cu 5 milioane dolari, dar in scripte cu 2,7 milioane de dolari, si sa aduca datoriile la 600 miliarde de lei. Cross Lander se obligase prin contract sa revitalizeze productia de automobile Aro, sa aduca capital de lucru si sa investeasca 3 milioane de dolari in tehnologii noi.

In toata aceasta perioada, John Perez a incercat sa fenteze statul roman, declarand ca a investit 10 milioane de dolari, dar nu in Romania, ci in SUA. AVAS si Cross Lander stau acum in expectativa, asteptand fiecare sa incalce celalalt contractul. Miza este foarte mare - 560 milioane de dolari pe care statul roman ar putea sa-i piarda intr-un proces international intentat de Cross Lander. Astazi, la Timisoara, se va judeca lista finala a creantelor societatii.

Adevarul

Sursa: Adevarul



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.