Coridorul IV al UE va trece prin Romania, in ciuda isteriei provocate de o informatie falsa, neverificata. Comisia Europeana nu a intentionat niciodata sa „retraseze“ Coridorul in afara Romaniei. Singura nemultumire la Bruxelles este legata de autostrada Bechtel.

Buturuga mica se numeste Herwig Nowak. Este secretarul comisiei de coordonare a Coridorului IV paneuropean, o entitate consultativa formata din reprezentantii tarilor prin care trece Coridorul. Herwig Nowak a dat un interviu postului de radio Deutsche Welle in care sustinea ca Uniunea Europeana intentioneaza sa schimbe politica finantarii Coridoarelor, punind accentul pe cinci axe prioritare, care ar ocoli Romania. Presa romana s-a inflamat, iar PSD a cerut demisia ministrului Transporturilor Gheorghe Dobre pentru ca, din cauza lui, Romania ar pierde finantarile pentru Coridorul IV.

Desi bine-intentionat, Herwig Nowak nu are decit pe jumatate dreptate. Este si el uimit si oarecum incintat de zarva mediatica produsa de declaratiile sale. Saptamina trecuta s-a incheiat intilnirea grupului la nivel inalt al Comisiei Europene, care a discutat trasarea unor axe de transport. Dar axele discutate privesc legatura dintre UE si tarile vecine.

Romania nu se regaseste in preocuparile acestui grup, condus de fostul comisar UE pentru Transport si Energie, Loyola de Palacio, pentru ca Romania este deja considerata membru UE. "Nu exista nici un fel de modificare in privinta Coridoarelor de transport pan-european. Exista o distinctie clara intre axele de transport european si diferitele regiuni vecine Uniunii Europene. Grupul nostru, infiintat in iunie 2004, are ca obiect conectarea la spatiul comunitar a diferitelor regiuni vecine Uniunii", ne-a declarat Loyola de Palacio.

Comisia se incrunta la Bechtel

Daca e vreo problema legata de Romania in ceea ce priveste conectarea tarii la reteaua europeana, atunci aceasta e autostrada Bechtel, contractata de guvernul Nastase. "Avem o pozitie absolut negativa fata de acest proiect", spune Ioannis Gheivelis, oficial din cadrul Directiei Transporturi si Energie a Comisiei Europene.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.