Saptamana care s'a incheiat a adus inceputul mult anuntatului "razboiu adevarat". Dar acest razboiu nu se da - cum se astepta - pe teatrul de operatiuni minutios pregatit pe frontul de Vest, intre liniile Maginot si Siegfried, ci pe mare si anume pe
Saptamana care s'a incheiat a adus inceputul mult anuntatului "razboiu adevarat". Dar acest razboiu nu se da - cum se astepta - pe teatrul de operatiuni minutios pregatit pe frontul de Vest, intre liniile Maginot si Siegfried, ci pe mare si anume pe caile de navigatie ale Angliei.
Este un "razboiu al minelor" de o forma cu totul noua si de o gravitate care a impresionat in cursul ultimelor saptamani intreaga opinie publica a lumii. Prologul tragic al acestui razboiu al minelor l'a constituit scufundarea multor vase de pasageri si marfa, cel mai tragic a fost scufundarea vaporului de pasageri olandez "Simon Bolivar". Catastrofele se tin lant si au facut ravagii indeosebi in randurile vaselor neutre. Ziarele engleze cer guvernului sa treaca la represalii impotriva acestor ofensive ale Reichului. La randul ei presa germana vesteste ca "Razboiul naval va deveni din ce in ce mai riguros, pe masura ce Anglia sfideaza Germania prin actele sale privitoare la dreptul international". In aceasta seara d-l Chamberlain anunta in Camera Comunelor ca guvernul britanic a hotarat sa treaca la represalii, extinzand blocada impotriva Germaniei, prin confiscarea pe mare, a tuturor marfurilor germane, indiferent daca ele se afla pe vapoare germane sau neutre. Guvernul francez va lua masuri asemanatoare.
ZIUA, 8 decembrie 1939


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.