Primele livrari au fost decalate cu 7 luniBoeing, cel mai mare grup de aeronave, a suferit o mare lovitura miercuri, cand a fost fortat sa anunte intarzierea cu pana la 7 luni pentru prima livrare de avioane 787 Dreamliner. Intr-o ilustratie completa
Primele livrari au fost decalate cu 7 luniBoeing, cel mai mare grup de aeronave, a suferit o mare lovitura miercuri, cand a fost fortat sa anunte intarzierea cu pana la 7 luni pentru prima livrare de avioane 787 Dreamliner. Intr-o ilustratie completa a problemelor intampinate in dezvoltarea aparatului de zbor cu reactie, grupul american a declarat ca este nevoit sa intarzie livrarile din mai pana in noiembrie sau decembrie anul viitor.
Intarzierea companiei urmeaza declinul suferit de Airbus, rivalul sau european, care are amanari de pana la doi ani la primele comenzi de aeronave A380 superjumbo.
Airbus a fost prins in pierderile inregistrate de cheltuielile programului de recuperare a A380, dar prima livrare pentru superjumbo va avea loc luni pentru Singapore Airline, cu 19 luni peste plan. Primele livrari ale noului avion Boeing trebuia sa fie trimise in Asia, pentru Jocurile Olimpice din Beijing. A380 este un avion cu doua etaje si 550 de locuri, fiind proiectat pentru rute de lunga distanta.Şi Airbus are problemeBoeing a spus ca problemele cu 787 sunt diferite de cele ale A380, deoarece nu indica o problema fundamentala in proiectare, ci intampina dificultati in furnizarea cu echipamente. Sistemul de productie al Airbus pentru noul avion de dimensiuni moderate A350, care va fi in competitie cu Dreamliner, este modelat pe aceeasi linie de productie cu noul avion Boeing datorita unor beneficii financiare.
Boeing spune ca Dreamliner-ul este mai eficient din punctul de vedere al combustibilului si mai usor de intretinut. De asemenea, pasagerii vor avea de castigat, deoarece aeronava este construita din composit de fibra de carbon, care este mai puternic decat aluminiul, iar ferestrele avionului vor fi mai mari decat cele ale avioanelor standard cu reactie. De asemenea, pentru ca noul composit nu este coroziv, avioanele vor putea ridica umiditatea cabinei pentru a face zborurile lungi mai confortabile, a declarat Boeing.Intarzierile vor afecta venitul anual al Boeing in 2008Intarzierile in livrarile de avioane atrag de obicei plati penalizatoare pentru producatori, dar Boeing a declarat ca amanarea nu va afecta in niciun fel castigurile. Totusi venitul anual din 2008 va fi atins de aceasta problema, a adaugat Boeing, in timp ce se asteapta sa mareasca livrarile de la 30 la 35 de Dreamlinere in 2009. Compania a mai declarat ca se confrunta cu "probleme continue" la completarea asamblarii primului avion.
Primele greseli ale programului au aparut in acest an, cand Boeing a fost fortat sa amane primul test de zbor din august in decembrie. Grupul a anuntat miercuri ca zborul de test nu va avea loc decat la sfarsitul primului trimestru al anului viitor, potrivit planurilor recente.
787 Dreamliner a fost cel mai de succes program de noul avion cu reactie din punctul de vedere al cerintei, cu 710 comenzi inainte de primul zbor de test. Primul client este All Nippon Airways din Japonia. Compania a riscat mult cu programul folosind pentru prima data anumite materiale, prin tehnicile de asamblare si prin externalizarea productiei unei retele mondiale de furnizori. "Suntem dezamagiti de schimbarile planului", a declarat presedintele Boeing, Kim Mcnerney. Multe companii de transport aerian se bazeaza pe avioanele 787 pentru a-si extinde flota, iar acum le va fi mai greu sa-si atinga scopul.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.