Guvernul a aprobat proiectul de lege speciala  Dupa saptamani de negocieri intre autoritatile romane si compania Ford, contractul de privatizare al Automobile Craiova va fi semnat astazi la Salonul International Auto de la Frankfurt (Germania).
Guvernul a aprobat proiectul de lege speciala Dupa saptamani de negocieri intre autoritatile romane si compania Ford, contractul de privatizare al Automobile Craiova va fi semnat astazi la Salonul International Auto de la Frankfurt (Germania). In cadrul sedintei de Guvern de ieri, premierul Calin Popescu Tariceanu a sustinut ca aceasta tranzactie reprezinta cea mai mare privatizare din acest an, si nu din cauza pretului, ci a investitiilor la care s-a angajat compania americana. Potrivit spuselor sale, Cabinetul urma sa "formalizeze" ieri deciziile legate de privatizarea Automobile Craiova.Contractul prin care Ford va prelua actiunile detinute de stat la Automobile Craiova a fost aprobat ieri de Guvern, surse oficiale sustinand pentru Mediafax ca tot ieri a fost aprobat si proiectul de lege speciala pentru Automobile Craiova.Compania Ford a oferit 57 de milioane de euro pentru preluarea unui pachet de actiuni reprezentand 72,4% din capitalul Automobile Craiova, suma inclusa in oferta financiara imbunatatita, in conditiile in care oferta initiala era de 55 de milioane de euro. Ambele oferte au fost deschise vineri de comisia de privatizare, capitalul scos la vanzare reprezentand 13,716 milioane de actiuni. Americanii nu vor toate terenurile Presedintele comisiei de privatizare, Sebastian Vladescu, a declarat vineri ca Ford a acceptat in negocieri ca activele conexe ale Automobile Craiova, Daewoo Romania si Mecatim Timisoara, constand in principal din terenuri si imobile care nu sunt necesare activitatii fabricii, sa fie transferate intr-o entitate nou creata, la care AVAS va fi proprietar proportional cu cota care ii revine ca actionar cu 72 la suta la Automobile Craiova.Actionarul majoritar al Automobile Craiova este statul, prin AVAS, care controleaza un pachet de actiuni de 72,4% din capital. SIF Oltenia detine 22,06% din actiuni, restul titlurilor de 5,5% fiind in posesia mai multor persoane fizice si juridice. Automobile Craiova controleaza 49% din fabrica Daewoo Craiova, restul titlurilor fiind detinute chiar de catre uzina. Uzina, adaptata modelelor Ford La inceputul lunii, surse apropiate negocierilor afirmau ca partile au depasit problema datoriilor Automobile Craiova, cu introducerea unei clauze prin care investitorul american este asigurat ca nu se va confrunta, dupa preluarea uzinei, cu solicitari din partea creditorilor pentru vechile restante, si incearca sa clarifice situatia activelor imobiliare ale companiei.La constituirea societatii Daewoo Automobile Romania s-a convenit, prin contractul de societate, ca Automobile Craiova sa transfere catre aceasta dreptul de proprietate asupra tuturor terenurilor, cladirilor, masinilor, echipamentelor, vehiculelor, dispozitivelor si oricaror alte active construite sau utilizate de Automobile pe acele terenuri. Astfel, toate capacitatile de productie ale Automobile Craiova se afla in prezent in proprietatea Daewoo Automobile Romania, cu exceptia celor care, datorita gradului de uzura, au fost deja casate.Presedintele Ford Europa, John Fleming, a declarat la inceputul lunii ca procedura de due dilligence a fost finalizata si partile au convenit asupra pretului pentru incheierea tranzactiei, astfel ca mai trebuie discutate numai cateva aspecte ale contractului.Fleming a afirmat pentru Sunday Times ca va fi necesara o perioada cuprinsa intre 12 si 15 luni de la finalizarea acordului de vanzare pentru adaptarea uzinei la productia modelelor auto Ford. El nu a mentionat care vor fi modelele auto pe care Ford le va produce la Craiova, dar noul Fiesta este cel mai probabil candidat.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.