Aproape fiecare pod din Timisoara care traverseaza batranul canal Bega emana istorie imperiala.
Unul dintre cele mai frumoase poduri timisorene, ce are si astazi un iz romantic, este podul Eiffel, situat intre strazile Ady Endre si Andrei Mures
Aproape fiecare pod din Timisoara care traverseaza batranul canal Bega emana istorie imperiala.
Unul dintre cele mai frumoase poduri timisorene, ce are si astazi un iz romantic, este podul Eiffel, situat intre strazile Ady Endre si Andrei Muresanu. Legenda locala spune ca acest pod metalic, care pastreaza nealterate unele elemente orginale de constructie ar fi fost construit pe baza unui desen original al celebrului Gustave Eiffel, cel care a proiectat cunoscutul Turn Eiffel din Paris. "Mit sau adevar?". Aceasta este intrebarea care a framantat generatii de arhitecti, istorici sau doar simpli pasionati banateni de cultura urbei. Potrivit lui Árpad Jancso, "podul a fost proiectat sa fie construit prin reutilizarea pieselor metalice ale fostului pod Hunyadi, fiind alocata suma de 70.000 de coroane". Podul a fost terminat in 1917, insa inaltimea prea mare a fost un handicap care l-a condamnat sa fie utilizat doar de catre pietoni, intrucat ridicarea rampelor de acces ar fi dus la "ingroparea" caselor din zona. Istoricul banatean Franz Engelmann a botezat, intr-o lucrarea de-a sa, acest pod, "die Irrtumsbrucke", adica "Podul greselilor", spunand cu o tenta de ironie: "daca Sibiul poate sa aiba 'Podul minciunilor>>, de ce nu poate sa aiba si Timisoara 'Podul greselilor>>?.
Specialistii spun ca nu exista dovezi clare care sa ateste sau sa certifice fara dubiu ca "podul Eiffel" ar fi fost proiectat sau construit dupa vreuna din schitele celebrului Eiffel. Cu toate acestea, legenda continua sa fie transmisa din generatie in generatie, reusind sa mentina treaz misterul in jurul celui mai fermecator pod timisorean.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.