Drumul National 73, care face legatura intre Pitesti si Brasov, va fi modernizat. "Avand in vedere cresterea traficului generat de Uzina de Automobile Dacia - Groupe Renault, se impune asigurarea unei legaturi rutiere cu profil de 4 benzi de circulat
Drumul National 73, care face legatura intre Pitesti si Brasov, va fi modernizat. "Avand in vedere cresterea traficului generat de Uzina de Automobile Dacia - Groupe Renault, se impune asigurarea unei legaturi rutiere cu profil de 4 benzi de circulatie pe intregul traseu dintre orasul Pitesti si Uzina de Automobile Dacia - Groupe Renault. Astfel, devine necesara sporirea capacitatii de trafic prin largirea la 4 benzi si a sectorului de drum cuprins intre km 7+000 si accesul la Uzina de Automobile Dacia Groupe Renault" - se arata in nota de fundamentare a proiectului de hotarare de guvern. In prezent, DN73 are 2 benzi de circulatie cu latimea partii carosabile de 7 m si acostamente 2x1.00 m, latimea platformei totalizand astfel 9 m. Din punctul de vedere al clasei tehnice, conform Ordin MT nr.46/1998 pentru drumurile europene, profilul transversal recomandat in textul actului normativ supus aprobarii este de 4 benzi de circulatie, fiind incadrat la clasa tehnica II, cu trafic intens de 11.001-21.000 intensitate medie zilnica anuala exprimata in vehicule fizice.Conform planului Guvernului, traseul prezinta 2 situatii distincte, dupa cum urmeaza: Largirea la 4 benzi a DN73 porneste de la Km 7+000 din intersectia acestuia cu DN73D, strabate localitatile Micesti si Purcareni, traverseaza raul Valea Pauleasca, la Km 8+463, apoi traverseaza raul Doamnei, la Km 10+600 si se opreste la Km 11+060, unde va incepe varianta de legatura intre DN73, Uzinele Dacia - Groupe Renault si DN73D. Largirea la 4 benzi a DN73 implica reabilitarea si dublarea celor 2 poduri existente pe traseu. Axul proiectat urmareste in totalitate axul existent, largirea la 4 benzi facandu-se simetric. Pentru alegerea variantei de legatura intre DN73, Uzinele Dacia - Groupe Renault si DN73D, s-au studiat 4 trasee si in urma discutiilor avute cu autoritatile locale. Traseul variantei de legatura se desfasoara in partea dreapta a DN73 in lungul loturilor agricole, urmand sa traverseze raul Targului cu un pod de 122,40m, si mai apoi calea ferata Golesti-Campulung in zona Haltei Mioveni, care, in prezent, este dezafectata, cu un pasaj de 66,20 m. In continuare, traseul urmareste drumul existent de pamant, drum care leaga Halta dezafectata Mioveni cu DN73D. Pentru realizarea legaturii cu DN73D si Uzinele Dacia - Groupe Renault, s-a ales varianta proiectarii unui pasaj de 398,65 m lungime, care va rezolva problema trecerii peste cele trei cai ferate industriale din apropierea DN73D si a diferentei de nivel dintre drumul national si accesul la uzine.Legatura DN73 cu DN73D va fi apoi definitivata cu ajutorul drumului existent ce leaga DN73D de uzinele Dacia Renault prin modernizarea acestuia si proiectarea unei intersectii cu sens giratoriu pe DN73D.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.