Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) recomanda tuturor celor care urmeaza sa achizitioneze pachete de servicii turistice de la agentiile de turism din Romania sa solicite acestora informatii complete, in conformitate cu obliga
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) recomanda tuturor celor care urmeaza sa achizitioneze pachete de servicii turistice de la agentiile de turism din Romania sa solicite acestora informatii complete, in conformitate cu obligatiile de informare impuse operatorilor din turism de actele normative in vigoare.
Astfel, in afara informatiilor uzuale (destinatia, ruta de parcurs, mijlocul sau mijloacele de transport utilizate, precum si categoria si caracteristicile acestora), agentia de turism este obligata sa informeze turistul, in scris, inainte de incheierea contractului, asupra tipului unitatilor de cazare, adresele si categoriile de clasificare ale acestora, serviciile de masa oferite si categoria de clasificare a unitatilor de alimentatie, durata programului, cu indicarea datei sosirii si a plecarii, informatii generale privind regimul pasapoartelor si al vizelor, dar si al asigurarilor de sanatate necesare pentru calatorie si sejur.
De asemenea, turistul trebuie sa stie inainte de a pleca denumirea, sediul/adresa, numarul de telefon si de fax ale reprezentantei locale a organizatorului si/sau a detailistului ori, in lipsa acesteia, cele ale autoritatilor locale care pot ajuta turistul in caz de nevoie. Daca aceste reprezentante sau autoritati locale nu exista, turistul trebuie sa dispuna de un numar de apel de urgenta sau de orice alta informatie care sa ii permita contactarea organizatorului si/sau a detailistului.
In ceea ce priveste calatoriile si sederile minorilor, agentia are obligatia de a furniza informatii care sa permita stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul sederii copilului, precum si posibilitatea semnarii unui contract de asigurare facultativa, care sa acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistenta, care sa acopere taxele de repatriere in caz de accidentare sau de boala.
Daca turistii nu au beneficiat de serviciile contractate, la intoarcerea din concediu trebuie sa se adreseze in primul rand agentiei de turism cu care au incheiat contractul, pentru a fi despagubiti si numai in cazul in care nu sunt multumiti de oferta agentiei de turism pot depune reclamatii la Oficiile judetene pentru Protectia Consumatorilor, respectiv Oficiul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.