Ford si General Motors sunt singurele companii care au achizitionat, pana in prezent, dosarul de prezentare al Automobile Craiova, necesar pentru depunerea ofertelor de cumparare a firmei, ambii producatori de autovehicule avand, totodata, acces la i
Ford si General Motors sunt singurele companii care au achizitionat, pana in prezent, dosarul de prezentare al Automobile Craiova, necesar pentru depunerea ofertelor de cumparare a firmei, ambii producatori de autovehicule avand, totodata, acces la informatii suplimentare in cadrul camerei de date.
"Ford si General Motors au achizitionat dosarele de prezentare si au avut acces si la informatii suplimentare in cadrul camerei de date organizate la sediul Automobile Craiova", au declarat, joi, agentiei Mediafax, surse guvernamentale.
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a publicat, luna trecuta, anuntul de privatizare a firmei Automobile Craiova, care detine fabrica Daewoo Automobile Romania, termenul final pana la care pot fi depuse oferte pentru pachetul de actiuni reprezentand 72,4% din capitalul social fiind 5 iulie.
Pana la jumatatea lunii mai, AVAS a primit trei scrisori de intentie din partea producatorilor americani General Motors si Ford si a firmei rusesti JSC Russian Machines, parte a unui grup detinut de magnatul Oleg Deripaska, care si-au exprimat interesul pentru preluarea Automobile Craiova.
Pentru depunerea ofertelor de cumparare a Automobile Craiova, companiile interesate sunt obligate sa cumpere de la AVAS dosarul de prezentare a firmei.
Totodata, ofertantii trebuie sa achite garantia de participare la licitatie in valoare de 3,3 milioane lei (1,04 milioane euro).
Investitorii vor fi departajati in functie de pretul oferit pe actiune, investitiile asumate pentru modernizarea capacitatilor de productie a autoturismelor de pe platforma Automobile Craiova, angajamentul ofertantului de a ajunge in al patrulea an de la privatizare la un nivel de integrare de minimum 60% si realizarea unui volum al productiei de 200.000 de autoturisme in al patrulea an investitional de la data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor, potrivit strategiei de privatizare a companiei.
Ofertantii vor trebui sa prezinte si un plan de afaceri pe o perioada de patru ani in care sa mentioneze elementele tehnice, economico-financiare, sursele de finantare, dezvoltarea pietei. Cea mai buna oferta va fi selectata de catre Comisia de privatizare prin aplicarea grilei de punctaj. Din punctajul final acordat de catre Comisie, pretul oferit pe actiuni va avea o pondere de 35%, iar investitiile pentru modernizarea capacitatilor de productie a autoturismelor vor avea un punctaj de 20%. Planul privind nivelul de integrare va avea o pondere de 20%, iar volumul de productie propus de investitor va fi notat tot cu 20%. Fiecare dintre cele patru elemente de departajare pentru stabilirea ofertei castigatoare va fi punctat separat.
Automobile Craiova detine 49% din fabrica Daewoo Craiova, restul titlurilor fiind detinute chiar de catre uzina. Daewoo Automobile a rascumparat anul trecut actiunile detinute de compania coreeana Daewoo Motor la uzina de automobile, pentru 60 de milioane de dolari. Contractul de transfer al participatiei de 51% si tranzactia creantelor, intre Daewoo Motor Co si Daewoo Automobile Romania, a fost semnat in luna august 2006.
Potrivit unor analisti din piata auto, valoarea companiei este de aproximativ 800 milioane euro, avand in vedere investitiile de cateva sute de milioane de dolari efectuate la Daewoo Craiova, astfel ca statul poate primi peste 500 de milioane de euro pentru participatia sa de 72,4%.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.