Trei vase cu panze, cu noua marinari, au ridicat ancora duminica seara, in direct la Observator, cu destinatia Istanbul. Pe una dintre ele Lucian Mandruta si-a inceput ucenicia, in calitate de mus, sub comanda capitanului Sorin Drugan, un navigator i
Trei vase cu panze, cu noua marinari, au ridicat ancora duminica seara, in direct la Observator, cu destinatia Istanbul. Pe una dintre ele Lucian Mandruta si-a inceput ucenicia, in calitate de mus, sub comanda capitanului Sorin Drugan, un navigator incercat.   "La fel ca si Cristofor Columb, plecam cu trei nave. Insa, spre deosebire de el, care habar n-avea de America, noi stim ca Istanbulul exista, asa ca suntem putin mai increzatori. Ducem cu noi o incarcatura pretioasa, videotelefoane si calculatoare, sa va tinem la curent in fiecare ora. Rulmenti n-avem, ca n-a mai ramas loc, insa sigur ne intoarcem cu blugi!", a declarat zambind Lucian Mandruta.     FARA BRACONAJ. Navele care au pleacat se numesc Aiax, Eol si Neia. Nici una nu are mai mult de 8 metri lungime. Singura capabila sa se descurce fara vant este Neia, de productie americana, pe care e instalat si un motor de 50 CP. "Vrem sa ne tinem de program, asa ca, daca vantul nu ne ajuta, vom naviga si noaptea sau, la limita, vom porni motorul", a spus vedeta Antenei 1. Pe Aiax merg fiica si fiul lui Sorin Drugan, iar pe Eol vine un echipaj comandat chiar de proprietar, Razvan Jianu. Inainte de calatorie marinarii au facut un popas la supermarket, pentru a umple cambuzele vaselor cu de-ale gurii. "Avem conserve de peste, sa nu ne tenteze braconajul. Si sampanie, pe care sper s-o spargem in port la Atakoy, dupa Bosfor. In port am zis, nu de stanci prin Bulgaria!", marturiseste stiristul.     CARTURI. Calatoria va dura patru zile, iar plecarea este azi. Daca totul merge bine, prima zi se va incheia la Nisipurile de Aur, a doua la Nessebar in Bulgaria si a treia in Igneada, Turcia. Ultima noapte va fi petrecuta pe mare, pentru ca acea etapa e prea lunga ca expeditia sa-si poata permite sa se odihneasca. "Vom organiza carturi, asa ca fiecare va avea grija de nava cateva ore. Trebuie s-o tina pe directie si sa aiba grija la eventualele obstacole. Si bineinteles, trebuie sa stea treji!", spune capitanul Drugan. In caz de vreme rea, navele se vor putea adaposti in porturile de pe parcurs sau vor incerca s-o infrunte. "Nava ne tine, problema e sa ne duca si stomacul, sa nu facem rau de mare!", adauga Drugan. Plecarea se va desfasura in doua etape: duminica seara navele au parasit Portul Tomis Constanta cu destinatia Portul Ana Yacht Club din Eforie Nord. De acolo expeditia porneste in aceasta dimineata spre Istanbul. Expeditia e sponsorizata de Petrom, Apa Nova, Tuborg, SEAT si Mastercard.    


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.